Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Webwinkel vergoedt niet volledig bedrag bij retourzending

Bij een webwinkel heb ik een powerstation en een opvouwbaar zonnepaneel gekocht. Dit was een aanbieding en kostte (even afgerond) van € 1.500,- voor € 1.250,-.
Op de factuur staat een bedrag van (ook weer even afgerond) € 950,- voor de powerstation en € 300,- voor het zonnepaneel. Het zonnepaneel heb ik geretourneerd. Nu stelt de verkoper dat ik slechts € 50,- retour kan krijgen voor het zonnepaneel, omdat het een "set-prijs" was. Daarop heb ik geantwoord dat ik recht heb op een restitutie van € 300,-. Want als er sprake zou zijn van een "set-prijs", dan had dat op de factuur vermeld moeten worden.

Het antwoord op mijn reactie was de vraag of ik een retourlabel voor de powerstation wilde hebben, zodoende zou de hele koop ongedaan worden gemaakt. Nogmaals aangegeven dat dat dan op de factuur vermeld had moeten worden.
Sindsdien is het stil en heb ik geen reactie meer ontvangen van de verkoper.
Mijn vraag is of de verkoper in dit geval een lager bedrag mag restitueren dan op de factuur staat vermeld.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag