Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Webwinkel houdt zich niet aan wet?

Ik heb een artikel dat afgeprijsd was gekocht via een webwinkel. Ik heb van tevoren gekeken naar het retourbeleid op de website en dat gaf weer dat ik het artikel binnen 14 dagen (wettelijke bedenktijd) retour mag sturen, maar wel zelf verantwoordelijk ben voor de verzendkosten. Dat vond ik geen probleem. Ik heb het artikel netjes ontvangen, maar ben helaas niet tevreden en wil het graag retour sturen. Dit wordt echter afgewezen omdat het artikel afgeprijsd is. Dit stond ten eerste niet vermeld onder het retourbeleid op de website en sowieso mogen webwinkels artikelen die afgeprijsd zijn niet retour weigeren. Dat is nou eenmaal bij wet geregeld. Deze ondernemer vindt dat zij haar eigen beleid hierin mag voeren en geeft ook aan dat het wél op de website staat maar dat ik zelf niet goed heb gekeken. Bij lang zoeken heb ik hetgeen zij bedoelde gevonden, maar niet op een logische plek om je klanten te informeren.

Ondernemer blijft echter bij haar standpunt; dat dit nu eenmaal haar beleid is. Betekent dit dat ik het artikel dus niet retour kan sturen en geen geld terugkrijg? Ik wil de ondernemer een brief schrijven, maar als zij die weggooit of er niets mee doet, kom ik nog niet verder. Hoe krijg ik deze ondernemer in beweging? Los van of ik er zelf mee geholpen ben door mijn geld terug te krijgen, wil ik ook graag ergens melding maken van een ondernemer die zich niet aan de wet houdt. Waar kan ik dat doen?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag