Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


We zijn een platte huren sinds 13-01-2012 na contract realiseren dat er geen meter in het huis, de corporatie zegt dat het onze verantwoordelijkheid om te vragen om te Liander, maar om te versnellen het proces vroegen ze voor ons en betaalde zelfs voor. In de tussentijd hebben we stroom via een kabel van een ander huis naar ons huis. Onze vraag is wie is de verantwoordelijkheid om de meter in huis te hebben, is de verantwoordelijkheid van ther eigenaar van een huis te voorzien van een meter om te vragen om een verbinding met een energieleverancier? Het bedrijf blijft zeggen dat is de fout van Liander voor de vertragingen in het hebben van een meter geïnstalleerd, maar tot nu toe hebben we het niet hebben ... na 9 maanden .. Kunnen we enige vergoeding voor deze situatie, betalen we bijna 1000 euro per maand voor dit appartement met opknoping kabels over de 2 verdiepingen en zelfs sinds juli met geen verwarming!

Geachte vraagsteller,
Een verhuurder moet de woning zonder gebreken ter beschikking stellen. Dat is hier niet het geval. Verhuurder hoort dit dus te verhelpen. Er zijn wellicht ook mogelijkheden voor huurvermindering en schadevergoeding. Maar wat in uw geval redelijk zou zijn kan niet beoordeeld worden zonder meer te weten over de exacte omstandigheden over de geleden schade en het verminderde woongenot.
Met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag