Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


We hebben een vloer gekocht, De jongen die ons hielp had een berekening gemaakt, dus wij overleggen oke we doen het. Oke zegt ie jongen dan gaan we even naar de balie en zij helpt jullie verder. Dus ze maakt een rekening in haar computer en vraagt contant of pinnen? Dus ik zeg pinnen.
Zij toetst het bedrag in op het pinapparaat en ik druk op oke.
Een paar dagen later belt ze me op of ik nog even 400 euro wil betalen want zij had een foutje gemaakt met het pinbedrag. Ik heb achteraf 1599,00 betaald ipv 1999,00.
Ze had een tikfoutje gemaakt.
De vloer kregen we gelijk mee. Kan zij nu die 400 euro nog opeisen?


Ervan uitgaande dat op de rekening wel het goede (door de andere bediende ook genoemde?) bedrag staat, moet u het restant betalen omdat sprake is van een kennelijke vergissing. Als op de rekening ook een fout bedrag staat, ligt dat wat ingewikkelder en is het aan de winkelier om op andere wijze aan te tonen dat sprake is van een kennelijke vergissing.

Beoordeel dit antwoord:

Als er een afspraak is gemaakt moet die worden nagekomen. Ook als het mondeling is gebeurd. Als per abuis slechts een deel werd betaald, moet ook het ontbrekende bedrag worden betaald. Staat er een ander bedrag op papier en heeft u dat andere bedrag betaald, dan heeft de leverancier een bewijsprobleem.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag