Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
We hebben een nieuwe bank gekocht. Een week na levering werd ons duidelijk dat de bank erg onstabiel is. We zijn met deze constatering terug gegaan naar de winkel. Die heeft inmiddels 3 deskundigen naar onze bank laten kijken. Deze zeggen allemaal hetzelfde, namelijk dat de bank niet stabiel is en dat het niet zo hoort te zijn. Zij hebben bij de winkel aangegeven dat zij dit ook niet kunnen verhelpen. Nu heeft de leverancier van de bank bij de winkel aangegeven dat ze de bank terug willen nemen. De winkel heeft ons aangeboden dat we in de winkel een andere bank kunnen uitzoeken. Geld teruggeven was niet aan de orde. Nu kunnen wij in deze winkel geen bank naar onze wens vinden, dus zitten we binnenkort zonder bank. Wat zijn hierin onze rechten? Kunnen wij het geld niet terugeisen van de winkelier / leverancier. In andere winkels kunnen wij wel een bank naar smaak vinden. Kan de winkelier ons verplicht stellen een andere bank in zijn winkel te kiezen?
Geachte vraagsteller,
Omdat sprake is van een gebrek en men geen goed vervangend product kan leveren, kunt u de koopovereenkomst ontbinden en heeft u recht op teruggave van uw geld.