Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


We hebben een keuken in Duitsland besteld. De orderbevestiging is getekend, echter nog niets aanbetaald. Na telefonisch contact te horen gekregen dat ze ermee stoppen in verband met een faillissement. Moeten we

Kennelijk is de vraag: moeten we betalen/annuleren?
Antwoord: niets meer betalen. De curator zal wellicht de order nog annuleren. Het bezorgen en afleveren van de keuken daartoe zal de curator niet meer overgaan omdat hij alle activiteiten van de onderneming zal stilllegen (uitzonderingen daargelaten).
Eventuele schadeclaim mbt door u geleden schade kunt u indienen bij de curator maar dat heeft praktisch gezien weinig nut omdat u 1) schade moet bewijzen 2) het een concurrente vordering wordt waarop doorgaans geen of nauwelijks uitbetaling plaats vindt. Wees blij dat u niets heeft aanbetaald!

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor de reactie. We hebben per mail het volgende ontvangen: ich bestätige hiermit Ihren Rücktritt vom Kaufvertrag! is dit voldoende?


Het is een bevestiging dat jullie annuleren. Handig zou zijn dat de reden werd genoemd, nl (aankomend) faillissement van de leverancier. Zekerheidshalve een mailtje terug sturen met als inhoud "dat hun bericht wordt beschouwd als een aanvaarding van de annulering en dat partijen over en weer nu niets meer van elkaar te vorderen hebben." Dan is daarmee de hele zaak afgedaan en kunt u op zoek naar een nieuwe keukenleverancier.

Mail mag in het Nederlands. Ze kunnen dat zelf wel in mooi Duits vertalen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Enorm bedankt!


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag