Wonen, Buren
Particulier
Staan wij in ons recht en hebben we een kans om dit aan te vechten?
Dat zal erg lastig zo niet onmogelijk worden. Meestal moet u zelf de offerte voor de keuken ondertekenen. Als daarop staat dat het blad gezoet is dan is uw bewijspositie lastig. Het is dan uw woord tegen het woord van de verkoper tenzij u ander bewijs heeft maar dat zal er waarschijnlijk niet zijn. Ik weet niet of het mogelijk is om het blad alsnog te polijsten maar misschien zit daar de oplossing.
Reactie van de vraagsteller
Bedankt voor uw reactie. Ik vond echter dit artikel: https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=uitspraken&a=uitcat&vt=2414&ca=d&guid=B96D4B98-86E6-4911-ACF8-6372DFD9BEA6&cguid=ec0bf968-12b3-4736-8e1e-e6696f43bfa1&cvt=2413. Hierin krijgt de consument gelijk, aangezien hij kon aantonen dat het geleverde blad niet onderhoudsvriendelijk was. Kan dit relevant zijn voor ons geval?
Ja dat kan relevant zijn. Discussie bij u is of u al dan niet een gezoet blad besteld heeft en dat wijkt iets af van de situatie in de uitspraak. Maar uit de uitspraak volgt simpel gezegd dat een gezoet blad een veel grotere kans heeft op vlekken en daarom had de leverancier u hier aantoonbaar op moeten wijzen.
Ik adviseer u daarom een aangetekende brief te sturen aan de leverancier. Een voorbeeld vindt u bij de standaarddocumenten op deze site. Verwijs dan ook naar de uitspraak van de geschillencommissie.
Als u nog verdere hulp nodig heeft dan kunt u via mijn profiel op deze site contact opnemen met mij.