Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


We hebben bij woonwinkel in Zutphen een dure Stresslesstoel besteld. Deze hebben we natuurlijk uitgekozen in de showroom. Een dag na levering bleek echter dat de stoel niet gelijk was aan het model in de showroom. Wij hebben dat deze zelfde dag (dag na levering dus) bij de woonwinkel gemeld. Na enige weken kregen we van de woonwinkel bericht dat de fabriekkant een modelaanpassing heeft gedaan en daarvan de Nederlandse Stresslessdealers, waaronder de woonwinkel, niet in kennis had gesteld.
Door de modelaanpassing zit de stoel voor mij niet meer fijn. Krijg zelfs last van de nek. Hebben juist dit model uitgekozen omdat ik lang en groot ben en het model uit de showroom goed paste.
De woonwinkel geeft ons nu de keuze om de stoel te behouden en 500 euro korting te krijgen (dit is voor ons geen optie) of om de stoel terug te geven en een ander model stoel uit te zoeken.
Mijn vraag is nu of de door de woonwinkel aangeboden twee opties de enige mogelijkheden zijn die er voor mij zijn. Het liefst zou ik de stoel terug willen geven, het geld terug krijgen en waar dan ook een nieuwe stoel uit te zoeken. Ik ben nu verplicht om bij de woonwinkel een andere stoel uit te zoeken.

Beste vraagsteller,
de stoel is niet conform de overeenkomst.
u hebt in principe in deze volgorde recht op :
herstel, indien mogelijk of
vervanging indien mogelijk of
ontbinding en een deel of geheel van de betaalde prijs terug.
Dus, houd voet bij stuk en eis uw geld terug, de leverancier krijgt zijn stoel terug welke hij nog vrijwel ongebruikt(?) kan verkopen.
Vraag: wat is de prijs van deze stoel?
En heeft de verkoper echt geen andere stoel in zijn assortiment (eventueel duurder) die u wel passend zit?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor het antwoord. We hebben lang lopen zoeken naar een stoel die voor mij fijn zit en die we ook nog mooi vonden. Ik ben bijna 2 meter lang en heb een redelijk groot postuur. De stoel inclusief het bijbehorende voetenbankje kwam op 2800 euro.
We willen best nog een keer gaan kijken bij de winkel, maar willen niet gebonden zijn om perse in deze winkel een andere stoel te kopen.


Goed,
als u bovenstaand verhaal en de bijbehorende eisen kenbaar hebt gemaakt aan de verkoper maken deze bij wijze van onderhandeling integraal deel uit van de overeenkomst. Dan geldt de conformiteit-eis en men kan u gewoonweg niet leveren wat u op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Herstel is ook geen optie, dan resteert niets anders dan algehele ontbinding op grond van wanprestatie/ non -conformiteit en dwaling.
Uw aangetekende brief moet wel juridisch goed gemotiveerd worden en gezien de prijsstelling en de waarde van het gekochte lijkt het me de moeite waard hierbij enige hulp van een jurist te vragen, ik wens u succes !

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag