Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Wat zijn mijn rechten bij no-show beleid van een vliegtuigmaatschappij?
Mijn zoon zou vandaag met een vriend vertrekken van AIRPORT naar Londen. Vliegtickets voor de heen en terugreis zijn besteld (en betaald) via NAAM WEBSITE. Sinds de Brexit is een paspoort een vereiste, een id-bewijs voldoet niet meer. Mijn zoon besefte dat te laat, met als gevolg dat zijn paspoort via een versnelde procedure, pas morgen beschikbaar is. Hij reist zijn vriend morgen na via de Thalys. Contact met NAAM VLIEGTUIGMAATSCHAPPIJ is niet mogelijk. De vriend is wel vertrokken vandaag, en heeft op AIRPORT aangegeven dat mijn zoon hem nareist, en gebruik zal maken van de terugvlucht. Reactie VLIEGTUIGMAATSCHAPPIJ: dat is niet mogelijk, het retourticket vervalt. Het enige dat ze mijn zoon kunnen bieden is een vliegtuigticket business class tegen een betaling van om en nabij de 800 euro. Kunt u mij zeggen wat onze rechten zijn en hoe we deze kunnen afdwingen? En kunnen eventuele kosten voor de vliegticket Londen-Amsterdam op de airport verhaald worden?