Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat zijn mijn rechten bij kapper?

Een aantal weken geleden heb ik haar besteld bij de kapper die zij op mijn haarkleur zou kunnen bestellen.
Echter was het haar vanaf het begin niet op juiste kleur besteld en werd me verteld “ doordat het nieuw haar is is het donkerder maar na een aantal wasbeurten is dat weg”. Waarop ik antwoordde “ als dat zo is dan neem ik dat van je aan want jij bent de specialist”.
Ik had met haar dan ook een betaling regeling getroffen dat ik elke maand een deel van het bedrag zou aflossen.
Nou ben ik al een paar weken verder en heb ik meer dan de helft al betaald, maar de kleur is nog niet goed. Sinds dag 1 dat ik bij hun binnen liep zei ik, dat ik geen aanpassing wou op me eigen haarkleur omdat ik 1 allergisch ervoor ben en 2 ik niet van me natuurlijke haarkleur af wou.
Omdat ik al meermaals terug ben gegaan omdat me kleur niet klopte wou ze er een spoeling overheen doen maar dan alleen op me puntjes zodat het nep haar beter over zou lopen. Hier gaf ik haar dan ook toestemming voor, maar achteraf werkte het niet en had ze een kleurspoeling over me hele hoofd gedaan, waardoor ik allergisch reageerde en ik niet blij mee was omdat ik met een andere kleur op me eigen haar zit te kijken, en het neppe haar alsnog niet klopt met eigen haar.
Ik sloeg voor om het neppe haar te verven op me eigen haarkleur maar dat daar nam ze zichzelf niet voor aan.
Het haar terug sturen en nieuwe bestellen deed ze ook niet.
Achteraf hoor ik ook nog eens dat haar dochter in de salon verteld dat ik niet kwam afbetalen waar meerderen mensen bij waren, en ik zogenaamd haar berichten zou negeren als ze vroeg om de betalingen. Hier reageerde ik op door haar een bericht te sturen dat dat niet waar is en ze zich meer druk moet maken over m’n haren die ik aangekocht had waarvan hun de foute kleur besteld hadden en ik met de ellende zit.
Haar moeder was hiervan niet gediend en heeft me daardoor de toegang tot de salon ontzegd en mij een bericht gestuurd dat ik geen smoesjes moest verzinnen om onder de betaling uit te komen, terwijl ik haar maandelijks gewoon betaalde wat we afgesproken hadden.
Maar hierop kreeg de reactie”
“ ik ga hier verder niet over discussiëren”. En dat ze niet zat te wachten op klanten zoals ik.
Een dag later stuurt ze me een tikkie met het openstaande bedrag.

Graag zou ik willen weten wat me rechten zijn, want
1. Heeft ze me haren verkocht die niet me de haarkleur kloppen en met een smoesje me wijs maakte dat na een paar wasbeurten ze met me eigen kleur zoude matchen.
2. Een kleurspoeling over me hele haar heeft gezet waardoor ik met een andere kleur op me haar zit te kijken, en ik allergisch reacties kreeg waarvan ze afwist.
3. Me haarkleur alsnog niet klopt.
4. Roddelt over mij dat ik niet betaald zou hebben, en mij vernederen dat ik niet eens 10tje zou aflossen.
5. Mij de salon weigeren en verwacht dat ik haar nog eens verder afbetaald aan iets wat hun verkeerd besteld hebben en me eigen haarkleur daarbij nog verpesten.
Daarbij lieten ook nog eens extensions los die aan de bovenkant kapot waren hiervan stuurde ik haar een foto en kreeg ik verder geen antwoord op.

Kan ik haar weigeren om te betalen is de vraag?
Want ik heb niet gekregen wat ik wou, slechte kwaliteit heb ik gekregen, ze hebben producten op me hoofd gebruikt waardoor ik allergisch reageerde en het eind resultaat is nog niet goed.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag