Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat te doen nu de wet "bedenktijd bij koop op afstand" niet door de Nederlandse Spoorwegen wordt er

Beste medewerkers, ik kocht op 20 juli 2022 online via de een winkel van de treinbedrijf een 1e klas retourtje Haarlem-Nijmegen voor 21 Mei 2022 (de eerste dag van de vierdaagse) voor 44 euro en betaalde dat meteen online.
In kleine lettertjes stond op de site dat het kaartje niet geldig was op die 21e mei, dat ontdekte ik nét te laat. Ik kon wél betalen uiteraard, ontdekte de fout meteen erna en belde het treinbedrijf erover. Na 30 minuten wachttijd lachte de medewerker me letterlijk uit.
Ik schreef een brief waarin ik beroep deed op een wet betreffende 14 dagen bedenktijd bij koop op afstand of aan de deur.
Ik kreeg een mail terug dat er niet terugbetaald ging worden.
Ik herhaalde mijn verzoek aan het treinbedrijf met een mail waarin ik een wat dringender beroep deed op die wet. Ik kreeg nu een kortaf briefje dat er niet terugbetaald wordt: koop bij de winkel van treinbedrijf valt niet onder die wet.
Bent u het daarmee eens? Heeft u advies, wat te doen?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag