Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat te doen bij verkeerde koop auto?

Op 22-02-2022 kocht ik bij u een auto om precies te zijn een Renault Scenic.
Het voertuig heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende gebreken:
1. Het achterraam (linksachter )gaat niet meer via het automatische mechanisme , en gaat steeds open onder het rijden.ik heb daarover contact gehad met jou kort na kopen van de auto .Je zei dat ik terug kon gaan naar de betreffende monteur die de autoruit tijdelijk gemaakt had en dat de kosten niet hoog zouden zijn. Echter zijn de kosten voor het laten maken wel hoog.. Je wist van het raam en het gebrek ervan maar hebt met de verkoop niks vermeld.
2. De auto maakt ontzettend knakkende geluiden met het nemen van bochten links en rechts.
3. Optrekken in de 2 geeft een fluitend geluid wat ook niet hoort.
4. Accu is slecht , heb al meerdere malen met een lege accu gestaan terwijl alles goed vergrendeld was en niks meer aanstond .of zelfs na terugkomst van een rit dat ik na een kwartier weer weg moest en de accu volkomen leeg was.
Volgens het Burgerlijk Wetboek moet het voertuig alle eigenschappen hebben die nodig zijn om het normaal te kunnen gebruiken. Dat is nu niet zo.

Dit probleem had niet mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de prijs van het voertuig. Ik verzoek u daarom om het product te repareren of te vervangen
nu antwoord de verkoper dit:
Ik heb u verteld dat het een inruil auto is en niet nagekeken is. Vandaar dat die ook voor dit lage bedrag weg ging en dat wist u. De auto die u ingeruild heeft was ook helemaal verrot en kapot heb ik ook met verlies weg moeten doen. U zult de auto zelf moeten laten repareren ik heb u erbij gezegd dat er geen garantie op zit.
dat is niet verteld had zelfs iemand mee die het ook bevestigd .
er zat zelfs nieuwe apk op de auto dan lijkt mijn nagekeken toch?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag