Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat te doen bij schade door slecht schilderwerk?

Wij hebben in maart een schildersbedrijf ingehuurd om het huis te schilderen. Na de eerste dag zaten er nog de oude kleur, luchtbellen en zand op het schilderwerk. Na aanspreken op het werk is er na discussie besloten om niet verder te gaan met deze schilder. Het bedrijf heeft ons toen gevraagd om een tweede schilder de kans te geven. Dit waren mensen die geen woord Nederlands praten en na een hoop heen en weer gedoe met translate zat niet alleen de verf over de ramen, zonnescherm, buitentegels binnen op de witte muur enz. Ook de buitendeur is doordat ze er iedere keer overheen hebben geverfd door de hitte uitgaan zetten met als gevolg dat we de deur nu moeten laten vervangen. We zijn al 7 maanden onderweg en nog is er discussie over de afhandeling. Vandaag weer contact gehad met het bedrijf, nu geven ze aan dat ze geen schoonmaak bedrijf zijn, maar een schildersbedrijf en ons wel een evt compensatie willen geven. Ik wil dat mijn huis in de goede staat wordt opgeleverd en ben het niet eens met dit antwoord. Ook de buitendeur zou door hun vergoed moeten worden. Wat kan ik nu het beste doen?

In princiep dient u de opdrachtnemer (schildersbedrijf) in gebreke te stellen omdat ze het werk niet naar behoren hebben uitgevoerd. U dient ze ook in de gelegenheid te stellen om op een goede manier na te komen en de klus alsnog af te maken. Indien zij daar geen gehoor aan willen geven, dan zou u nog een brief kunnen sturen met de mededeling dat u de kosten voor herstel zult verhalen. Ik dien wel erbij te vermelden dat ik uit uw verhaal opmaak dat ze openstaan om u een compensatie aan te bieden. Er is dus kennelijk wel ruimte om te onderhandelen. Indien u daarbij hulp nodig heeft, kunt u vrijblijvend contact met mij opnemen (tel: 06-49175526).

Mvg,

Dhr. Silvienne Leito
FerLei Legal

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag