Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Wat te doen als werkgever arbeidsovereenkomst niet nakomt?
Ik ben bij mijn oude werkgever gestopt met werken. Op de dag dat ik gestopt ben hebben mijn leidinggevende en HR medewerker niks gezegd over dat ik een opleiding terug moest betalen. Ongeveer een maand geleden kreeg ik van de opleider een rekening dat ik moest betalen. Hier ben ik achteraan gegaan. Volgens mij leidinggevende zou dit geregeld worden. Gisteren ontvang ik een sommatie van de opleider. Dit heb ik bij mijn leidinggevende neergelegd. Vandaag heb ik zelf even gebeld met de opleider en uit het gesprek blijkt dat ik alsnog zelf de opleiding moet betalen.
Ik heb deze opleiding op verzoek van mijn leidinggevende moeten doen. Ik heb hier ook geen scholings overeenkomst voor moeten tekenen. Ik heb vandaag een mail gestuurd naar leidinggevende en hem verwezen naar artikel 12 van de arbeidsoverkomst. Ik heb nog geen reactie gehad. Welke stappen kan ik hierna ondernemen indien zij niet akkoord gaan met de betalingen?
Ik heb deze opleiding op verzoek van mijn leidinggevende moeten doen. Ik heb hier ook geen scholings overeenkomst voor moeten tekenen. Ik heb vandaag een mail gestuurd naar leidinggevende en hem verwezen naar artikel 12 van de arbeidsoverkomst. Ik heb nog geen reactie gehad. Welke stappen kan ik hierna ondernemen indien zij niet akkoord gaan met de betalingen?
Bij beantwoording van deze vraag, is het afhankelijk van de onderling gemaakte afspraken over het volgen van scholing. Daarnaast is het belangrijk te weten of je de opleiding eerst zelf moest betalen en dit terug zou krijgen van je werkgever of niet en hoe het een en ander is geregeld. Pas dan kan ik een goed antwoord geven op je vraag. Misschien goed om eens met elkaar te spreken over de situatie zodat het advies gerichter kan zijn. Je kan contact opnemen via boksjuristen.nl