Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat te doen als aannemer foutief gehandeld heeft en dit niet corrigeert?

Op 6 februari hadden wij een lek in de woonkamer. Aannemer met spoed gebeld, stond binnen een paar uur op de stoep. Na 5 minuten een lap op ons dak te hebben gebrand kregen wij de mededeling dat het hele dak vervangen moest worden. Keuze: direct €470 afrekenen voor spoedrepararie of direct met €4750 akkoord gaan op offerte volledig dak vervangen.
Met de rug tegen de muur dit laatste gedaan.

Twee dagen later kwamen ze dit al doen. Op dag twee van de werkzaamheden kwam er voor de schoorsteen nog €800 bij, totaal nu €5500.
Dit hebben wij betaald nadat het dak volledig klaar was.

Op 20 februari lekte het weer op dezelfde plek, gelijk gebeld en een dag later kwam meneer kijken. Lag waarschijnlijk aan het rolluik, die moest eraf om daarachter het lek te kunnen dichten. Dit zou volgende week gebeuren.

Inmiddels zijn we 4 maanden met vele telefoontjes, appjes en een mail verder en hebben wij nog steeds een lek kozijn (want het bleek dus niet aan het dak te liggen). Iedere keer is het de boodschap dat meneer 'volgende week' komt, maar dit is tot op heden nog niet gebeurd.
Hij zou daarbij ook een offerte voor de verzekering opmaken om de schade aan het huis (vensterbank, muur en kozijn) te kunnen verhalen.

Wat is de beste optie om deze man toch zijn werk te laten doen? Wij hebben immers €5500 betaald zonder er iets mee opgeschoten te zijn... Geld betalen aan een andere aannemer heeft op dit moment als vanzelfsprekend niet onze voorkeur...

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag