Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
U heeft een fout gemaakt door een nummer van 17 tekens in te vullen. Maar als ik het goed begrijp dan had dit ontdekt moeten worden omdat een IBAN nummer 18 tekens heeft. HEt lijkt er op dat het uitzendbureau een fout heeft gemaakt om van de 17 tekens op de een of andere manier 18 tekens te maken. Naar mijn mening moet u dus het uitzendbureau aansprakelijk stellen. De banken kunnen u inderdaad niet helpen als zij het geld naar het door het uitzendbureau doorgegeven bankrekeningnummer hebben overgemaakt.
Ik sluit mij aan bij het antwoord van mijn collega: Het uitzendbureau heeft een fout gemaakt. Het is de taak van het uitzendbureau om uw loon uit te betalen, dat hierbij enige zorgvuldigheid gewenst is, spreekt voor zich. Dat hebben ze kennelijk niet gedaan (niet zorgvuldig gehandeld). Anders gezegd: u heeft recht op loon, dat heeft u nog niet ontvangen. Het feit dat zij wel loon hebben overgemaakt, maar naar een ander, doet daar niks aan af.
Mijn advies: neem contact op met het uitzendbureau en leg uit dat u van mening bent nog steeds recht te hebben op loon en verzoek hen en dit met spoed over te maken. Komt u er niet uit met het uitzendbureau, kunt u contact opnemen voor overleg.