Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat mag ik verwachten nadat ik mijn auto beschimmeld terugkrijg?

Mijn auto heb ik zelf aangeschaft in okt 2022.
September 2023 raak ik betrokken bij een ongeval.
All risk verzekerd en daarvandaan mijn auto bij een topherstel schadebedrijf gebracht.
Schade: vooruit vervangen en lichte bumperschade (en nog overig kleine schade). Een ruit vervangen is een dag werk. De auto was motorisch in top conditie niks aan de hand. Nieuwe en perfect.

Het contact is afwezig geweest vanuit hun.
Mijn auto heb ik in week 37 afgeleverd in week 47 heb ik mijn auto pas teruggekregen nadat ik meerdere malen heb gebeld om te vragen hoe de reparatie verliep. In week 47 krijg ik dan ook (pas!) mijn auto terug. hoe krijg ik mijn auto uiteindelijk terug? 2 banden zonder bandenspanning, glasscherven nog in de auto en een auto van binnen helemaal beschimmeld; gordels, bekleding en achterbak (tot in de naadjes toe) zelfs vochtschade in mijn radioscherm.

Het lijkt erop dat het schadeherstelbedrijf zijn zorgplicht heeft geschonden. Ze hebben uw auto niet in de verwachte staat teruggegeven en uw auto heeft nu beschadigingen die het daarvoor niet had, zoals de schimmel- en vochtschade.
U kunt een klacht indienen bij het schadeherstelbedrijf en een brief sturen waarin u uitlegt wat de problemen zijn en dat u wilt dat deze worden gecorrigeerd. Zorg ervoor dat u dit doet met een aangetekende brief, zodat u bewijs heeft dat u een klacht heeft ingediend. Maak ook foto's van de schade.

Als het schadeherstelbedrijf niet bereid is de problemen te verhelpen, kunt u overwegen om juridische stappen te ondernemen. Het kan nuttig zijn om een advocaat of jurist te raadplegen die gespecialiseerd is in consumentenrecht.

Daarnaast kunt u bij uw verzekeringsmaatschappij aangeven dat u niet tevreden bent met het werk van het schadeherstelbedrijf. Zij kunnen mogelijk iets voor u betekenen, omdat zij uiteindelijk het bedrijf hebben uitgekozen om uw auto te herstellen.

Ten slotte is het belangrijk om te weten dat u in Nederland in sommige gevallen ook een beroep kunt doen op de Geschillencommissie Voertuig schadeherstel als u er met het bedrijf niet uitkomt.

Dit zijn de stappen die u kunt ondernemen om te proberen deze situatie recht te zetten. Houd er echter rekening mee dat het kan helpen om juridisch advies in te winnen, aangezien dit een vrij complexe situatie kan zijn. Deze informatie is alleen bedoeld als algemeen advies en het kan zijn dat er specifieke factoren in uw situatie zijn die andere acties vereisen."
----------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer

Graag nodig ik u uit om bovenstaand antwoord te beoordelen, zodat wij kunnen leren van uw reactie.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag