Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat kan ik doen tegen een onterechte dagvaarding?

Ik heb van een incassobureau een onterechte dagvaarding gekregen. Het zou gaan om producten die ik had bestelt vanuit China maar nooit voor heb betaald. Ik betaalde juist via Klarna zodat als de goederen niet aankwamen, ik niet voor niets geld betaal. De goederen kwamen niet aan en ik had dit aangegeven bij de klantenservice van de site waar ik de goederen had gekocht. De klantenservice had gezegd dit door te geven aan klarna en dan hoefde ik geen geld te betalen. Toch kreeg ik na enige tijd een aanmaning voor de bestelling. Ik had op de aanmaning gereageerd met dat dit al was doorgegeven aan klarna en dat ik dus niet ging betalen aangezien de goederen nooit zijn aangekomen. Klarna zou het verder regelen werd er toen gezegd. Op gegeven moment bleef klarna maar aanmaningen sturen en ik reageerde daar steeds weer op met dat ik de goederen niet heb en het al had aangegeven en dat ik niet zou betalen. Op gegeven moment kwam er een incassobureau bij die ook aanmaningen stuurde. Ik heb het aan die incassobureau proberen uit te leggen maar ze weigerde mee te werken of te luisteren. Klarna had toen de handen van de zaak getrokken en ze zeiden dat ik vanaf toen alles bij die incassobureau moest regelen. Meerdere keren geprobeerd te bellen maar geen gehoor.
Afgelopen week kreeg ik een dagvaarding. Hierin staat dat ik eind juni 2021 naar de rechtszaak moet komen. In de papieren die erbij zaten staan screenshots van wat ik zou hebben gekocht maar op die screenshots staat niets over dat het door de site waar ik het bestelt heb is geannuleerd. Er staat op die papieren dat ik dus moet betalen, terwijl bij mij refunded staat. Ook zat er een brief bij van de rechtspraak, maar deze was in zwart-wit en zag er niet erg overtuigend uit. Ik vond het dus vreemd en heb contact opgezocht met de betreffende gerechtsgebouw met de vraag of er inderdaad een rechtszaak gepland stond maar hun zeiden dat ze dat nog niet in kunnen zien en zeiden ook dat ik de betreffende deurwaarder die de papieren bij mij in de bus had gedaan moet bellen. Ik kan geen telefoonnummer vinden van de deurwaarder. Wat kan ik op dit moment het beste doen? En al zou het gaan om een nep dagvaarding of dreigement, kan ik dan aangifte doen bij politie en is dat verstandig?
Alvast bedankt voor de reactie!

Een deurwaarder moet u de dagvaarding uitreiken, niet het incassobureau. Neemt u anders even contact op via mijn website?

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag