Wonen, Buren
Particulier
Wat kan ik doen om woningcorporatie tot actie te dwingen?
In ons appartementencomplex zijn de intercom en de deurbellen sinds september jl buiten werking.
De situatie zorgt er o.a. voor dat pakketjes niet bezorgd kunnen worden en bezoekers voor niets voor de deur staan. Omdat de automatische deuropener aan de intercom gekoppeld is moeten bewoners die slecht ter been zijn nu naar de voordeur van het complex lopen (nadat ze telefonisch op de hoogte zijn gebracht door de gasten).
Ondanks herhaaldelijke reparatieverzoeken en klachten van meerdere bewoners heeft de woningbouwcorporatie niets gedaan om de situatie op te lossen of zelfs om de bewoners op de hoogte te stellen van de status van het probleem.
Is er iets dat wij als bewoners kunnen doen om de woningcorporatie tot actie te dwingen?
In het gebrekenboek van de huurcommissie vind ik twee referenties aan het ontbreken van bel/ intercom maar het is me niet duidelijk wat de volgende stap is voor ons (de bewoners). Kunnen we een procedure starten via de huurcommissie of is er een andere instantie waar we een klachten procedure kunnen starten?
Zoals gezegd, onze woning corporatie weigert al vier maanden structureel voor een oplossing te zorgen of ons een bevredigend antwoord te geven.
De situatie zorgt er o.a. voor dat pakketjes niet bezorgd kunnen worden en bezoekers voor niets voor de deur staan. Omdat de automatische deuropener aan de intercom gekoppeld is moeten bewoners die slecht ter been zijn nu naar de voordeur van het complex lopen (nadat ze telefonisch op de hoogte zijn gebracht door de gasten).
Ondanks herhaaldelijke reparatieverzoeken en klachten van meerdere bewoners heeft de woningbouwcorporatie niets gedaan om de situatie op te lossen of zelfs om de bewoners op de hoogte te stellen van de status van het probleem.
Is er iets dat wij als bewoners kunnen doen om de woningcorporatie tot actie te dwingen?
In het gebrekenboek van de huurcommissie vind ik twee referenties aan het ontbreken van bel/ intercom maar het is me niet duidelijk wat de volgende stap is voor ons (de bewoners). Kunnen we een procedure starten via de huurcommissie of is er een andere instantie waar we een klachten procedure kunnen starten?
Zoals gezegd, onze woning corporatie weigert al vier maanden structureel voor een oplossing te zorgen of ons een bevredigend antwoord te geven.