Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat kan ik doen om mijn contract sportschool te beëindigen?

Ik heb me in oktober 2021 opnieuw ingeschreven bij MijnSportschool, waar ik overigens al eens eerder ingeschreven stond maar genoodzaakt was mij uit te laten schrijven omdat vanwege de "coronapandemie" de sportschool dicht moest. Ik kon me toen gemakkelijk uit laten schrijven omdat ik toen langer dan een jaar ingeschreven stond. Omdat het dit jaar weer mogelijk was om te sporten en ik niet de indruk had dat de sportschool weer zou sluiten had ik me in Oktober dus weer laten inschrijven. Maar vanwege de nieuwe maatregelen moet ik nu wel gevaccineerd zijn of me 4x in de week laten testen om de sportschool in te mogen. Heb ik geen coronatoegangsbewijs dan ben ik ook niet welkom. wederom wou ik me dus weer uit laten schrijven. ik heb meerdere malen contact opgenomen met MijnSportschool en na eindelijk een antwoord te hebben gekregen. krijg ik een mail dat de betalingen gewoon door gaan en mijn contract pas volgend jaar beëindigd kan worden. Maar ik ben niet akkoord gegaan dat ik alleen mag komen trainen als ik me laat vaccineren of laat testen. Ik word dus gedwongen om te betalen, maar mag niet gebruik maken van de diensten waarvoor ik betaal. mits ik dus een coronatoegangsbewijs heb. Dat is niet waar ik voor getekend heb en gezien de situatie vind ik dat MijnSportschool uitzonderingen hoort te maken voor leden die zich niet willen laten vaccineren om welke rede dan ook. Ik voel me dus ook zwaar opgelicht net als velen andere leden die mij voor zijn geweest en in dezelfde situatie beland zijn. En vind het schandalig dat MijnSportschool zo met hun leden omgaat. Wat zijn de stappen die ik kan nemen om toch het contract te ontbinden? want ik weiger MijnSportschool nog een jaar lang te betalen als ik er niet eens kan sporten.

Een vervelende situatie inderdaad want u kunt nu geen gebruik maken van de sportschool.

Op dit moment zijn er nog geen uitspraken bekend over de vraag of het mogelijk is een abonnement op te zeggen omdat iemand geen QR code heeft. De situatie is anders dan voorheen omdat de sportscholen nu wel open zijn. Ze zijn echter verplicht om te controleren op een QR code. Dit is iets waar zij, net als u, niet om hebben gevraagd.

Omdat de situatie nog nieuw is, is het niet duidelijk hoe alles precies vorm gaat krijgen. Zo zijn er al wel sportscholen die de mogelijkheid aanbieden om het contract te bevriezen gedurende deze periode.

Mijn advies zou zijn om allereerst te vragen of u uw abonnement kunt bevriezen. Momenteel is het nog niet duidelijk of de QR code bijvoorbeeld in het nieuwe jaar nog steeds verplicht zal zijn voor sportscholen. Om die reden zullen ze nu waarschijnlijk niet akkoord gaan met een opzegging.

U kunt desgewenst contact met mij opnemen als u nog vragen heeft.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag