Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat kan ik doen met een klacht als ik niet verder kom dan de telefoniste?

Omdat het slot van onze achterdeur kapot was hebben wij dit door een slotenmaker laten repareren. Deze slotenmaker hebben wij op het internet gevonden. vanwege de vele vestigingen door heel Nederland en de getoonde certificaten op de site dachten we een betrouwbare slotenmaker te hebben gevonden.
De monteur die bij ons thuis kwam was heel vriendelijk en bood ons aan om de klus uit te voeren zonder bon. Wij erkennen nu dat dit een fout van ons was, maar het scheelde een hoop geld.
Nadat de monteur vertrokken was kwamen wij er achter dat het geplaatste cilinderslot iets te klein was waardoor er aan de buitenkant van de deur een gat was ontstaan.

Toen wij de slotenmaker hierover hebben opgebeld werd er uiteraard om een factuur nummer gevraagd. Vanwege de deal met de monteur hebben wij dat niet. De telefoniste kon nu niets meer voor ons doen zo vertelde ze. Wij kwamen niet in hun systeem voor, dus geen service van hun kant. Een monteur van de slotenmaker zou nooit zonder bon werken volgens haar, dus het was volgens haar redenering geen slotenmaker van hun bedrijf. Toen ik haar vertelde dat dit niet kon omdat de monteur naar aanleiding van de telefonische afspraak via haar was gekomen en bovendien een shirt met bedrijfslogo droeg werd het gesprek wat onvriendelijker.

Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik een klacht ingediend via hun contact formulier op de site. Hierop heb ik geen antwoord mogen ontvangen. Op het internet heb ik daarna gezocht naar een hoofdkantoor. Dat heb ik niet gevonden. Nogmaals gebeld naar de slotenmaker, maar ze mij vertelde geen hoofdkantoor te hebben. De telefoniste had ook geen chef.

Heel vreemd allemaal. Met zoveel vestigingen moet er toch iets van coördinatie zijn lijkt mij.
Ik weet dat het niet zo slim van ons is geweest om zonder bon te betalen. Maar dat wil niet zeggen dat wij op deze manier behandelt willen worden.

Mijn vraag aan jullie is dan ook wat ik hier verder aan kan doen. Nu kan ik alleen maar ruzie maken met een telefoniste die mij toch niet verder wil helpen. Het enige wat ik wil namelijk een goed slot in mijn deur.....niets meer en niets minder.

Met vriendelijke groet,

Misschien weet u nog een naam, maar het wordt lastig nu. Heeft u ook het idee te veel te hebben betaald? Meestal is het zo dat wat als eerste na een zoekopdracht verschijnt voor loodgieters en slotenmakers, niet helemaal zuiver op de graad is.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag