Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat kan ik doen als een webwinkel niet ingaat op ingediende herroeping?

Inmiddels enkele weken geleden hebben we een trampoline besteld bij een webshop. We hebben deze in elkaar gezet en de kinderen individueel erop laten springen. De algehele kwaliteit van de trampoline voldeed niet waarop we gebeld hebben met de webwinkel. Zij verzochten om beeldmateriaal om gebreken te kunnen beoordelen. Dit hebben we aangeleverd maar direct ook aangegeven dat we geen gebreken zagen maar dat de algehele kwaliteit niet aan de verwachting voldeed. We hebben de trampoline direct gedemonteerd en in de verpakking gedaan. Nog voordat we een reactie kregen op het beeldmateriaal hebben we het modelformulier voor herroeping ingevuld en ingediend, met verzoek om het retouradres door te geven. We hebben zelf om een ontvangstbevestiging moeten vragen na enkele werkdagen en in de tussentijd kregen we de mededeling dat we ook het veiligheidsnet moesten bevestigen. We hebben het veiligheidsnet in de verpakking gelaten vanwege de herroeping van de overeenkomst. Ook gaf de webshop aan dat de trampoline niet kon worden geretourneerd omdat deze verkeerd gemonteerd is. Na heen en weer mailen kregen we 2 weken na indienen van het formulier tot herroeping bericht dat onze vraag als gemarkeerd was afgehandeld door de klantenservice en dat we opnieuw een bericht konden sturen als we dit onterecht vinden. De eerder verzonden mail met daarin het formulier herroeping hebben we opnieuw verzonden met verzoek om te handelen naar de algemene voorwaarden m.b.t. herroeping. Wederom heen en weer gemaild en op dit moment stelt de webwinkel dat ontbinden niet kan en dat ze de trampoline bij retour in elkaar gaan zetten en als deze goed is terugsturen. Als de trampoline niet goed is wil men een vervangend exemplaar sturen. We hebben aangegeven dit niet te willen en de overeenkomst te willen ontbinden. Welke stappen kunnen we ondernemen om de webwinkel op correcte wijze gehoor te laten geven aan het ingediende verzoek om herroeping? De trampoline is nog niet geretourneerd, als men de procedure correct gaat volgen zullen we dit uiteraard direct doen.

U moet geen gebreken noemen als u de overeenkomst wil ontbinden wegens de wettelijke afkoeltermijn van twee weken. Heeft u het verzoek gedaan binnen twee weken na ontvangst van het product? Dan moet de verkopende partij meewerken bieden hieraan.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag