Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat kan ik doen aan valse beschuldiging winkeldiefstal?

Een paar weken geleden ben ik ten onrechte beschuldigd van winkeldiefstal. Ik liep de Kruidvat uit en werd staande gehouden en er werd me gevraagd de inhoud van m'n tassen te laten zien. Ik had daar geen probleem mee. Maar toen vroeg de winkelmedewerker mij of ik wist waarom dit gebeurde. Winkeldiefstal. En dat werd gezegd tegenover andere klanten die bij de kassa en ingang stonden. Hij vertelde me ook nog eens dat ik een bekend gezicht had (!!!) Dus toen was ik verbaasd. Bekend? Hij zag een tube zonnebrand in m'n tas zitten en vroeg me waar ik deze had gekocht. Bij de Etos. Hij vroeg of hij dat mocht controleren. Wederom, geen probleem. Maar ondertussen werd ik aangestaard door alle klanten die daar in de rij stonden. Ik schaamde me helemaal kapot. Kon wel huilen. Hij kwam terug, bood zijn excuses aan. Ik vertelde hem dat ik toch echt geen dief ben en vroeg waarom ik zo'n 'bekend' gezicht had. Waarop hij antwoorde dat hij me in verschillende vestigingen in de regio had gezien. Op dat moment werd ik misselijk en ben weggelopen. Ik werd ten onrechte tegenover andere klanten vals beschuldigd van diefstal en ben ook in de gaten gehouden. En nu komt het. Die zonnebrand verkopen ze niet eens! Ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor. Vertelde wat er was gebeurd en dat ik niet meer bij hun wilde winkelen. Maar nu willen ze me afschepen met gratis fotoservice of dat mijn opgespaarde klanten voordeelpunten aan een goed doel worden geschonken. Wat ik dus wel heel makkelijk vind. Hier schiet ik niks mee op. Waar heb ik recht op na deze valse beschuldiging en vernedering?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag