Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat is mijn recht als het gaat om het retouren van een product aan een webwinkel?

Ik heb voor mijn broertje van 13 een elektrische stepfiets gekocht. Deze is helaas nog illegaal in Nederland. Daar kwamen wij pas achter toen mijn broertje hem buiten had getest en aangehouden werd door de politie. Nu willen wij hem retourneren na 1 keer gebruikt te hebben. De webwinkel geeft aan dat dit niet mag omdat de fiets gebruikt is. Zij geven aan dat op hun website staat eerste de lokale wetten te bekijken voor aanschaf. Dit hebben wij niet gezien. “De consument heeft een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. De consument heeft vanaf het moment van de retour melding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Na deze periode kan de koop niet meer ontbonden worden en wordt deze definitief.” Staat op hun website. Toch geven zij aan dat het niet mogelijk is om te retourneren omdat de fiets is gebruikt. Het product is nu minder dan twee weken binnen. Wat kan ik nu het beste doen?

Groet

Op hun webwinkel moet op een prominente plek staan vermeld dat u voorafgaande de koop de plaatselijke wetten moet nagaan. Staat de waarschuwing niet op een prominente plek vermeld en is de website werkzaam in het gebied Nederland, dan zou u de overeenkomst nog kunnen ontbinden wegens non conformiteit. De afkoeltermijn is inderdaad verstreken en nu ook niet van toepassing.

Beoordeel dit antwoord:

aanvullend want ik las dat het product pas twee weken binnen was, u heeft gezegd dat het gebruikt is eenmaal en u geeft een reden aan. Neemt u eens contact met mij op via de website om dit verder te bespreken?

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag