Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Wat is het recht van bol.com om een verkoper te duperen?

Ik ben sinds dit jaar verkoper bij bol.com. Nu is er een klant die mij wilde misleiden. Ik heb een antieke kast afgeleverd en de klant beweert dat deze 25 euro bezorgkosten moest betalen, hetgeen niet zo is! Er is daar dan ook geen kwitantie van. Verder beweert de klant dat er houtworm in de kast zit. Ook dit is niet waar; ik ga toch geen kast met houtworm verkopen?! Toen ik de kast afleverde, zei de klant me dat ze een plannetje ermee had. Kennelijk was dit haar plannetje, mij proberen te duperen. Bol.com neemt de klant kennelijk altijd in bescherming tegenover de verkoper. Ik krijg van bol.com allerlei bedreigingen, terwijl deze persoon een ''bemiddelaar'' zou moeten zijn. Wat kan ik hiertegen doen? Kan ik bezwaar indienen tegen wat bol.com zegt en dat het een rechtszaak wordt? Ik hoor het graag. Dank alvast. Zie hier wat bol.com schrijft: Helaas heb ik geen reactie op onderstaande e-mail ontvangen. Deze ontvang ik alsnog graag binnen uiterlijk twee werkdagen. Gebeurt dit niet zullen wij genoodzaakt zijn de zaak op te lossen in het voordeel van de klant en de uitbetaling aan jullie terug te vorderen. Tevens zal hierover ook melding gemaakt worden bij ons performanceteam betreffende het in mindering brengen van beleidspunten. Beleidspunten Ik wil je graag attenderen op een servicenorm van bol.com in je account, namelijk beleidspunten [https://partnerplatform.bol.com/nieuws/nieuw-in-het-verkoopaccount-beleidspunten]. Je begint met 100 punten en bij een overtreding kunnen er punten daarvan worden afgehaald. Na een jaar worden die ook weer bijgeschreven, zodat je weer uitkomt op 100. Zo lang je niet op 0 uitkomt binnen een jaar, zijn er geen verdere consequenties. Kom je echter wel op 0 uit, dan zal je verkoopaccount worden gesloten. Ook al je eventuele andere verkoopaccounts zullen dan per direct worden gesloten. Waarom zijn de beleidspunten hier relevant? Toen je begon met verkopen op bol.com ging je akkoord dat je zou verkopen volgens onze Algemene Voorwaarden en de wet en regelgeving. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat jij je hier niet aan houdt. We verzoeken je om dit te verbeteren en indien hierin geen goede medewerking wordt verleend kan dit leiden tot aftrek van beleidspunten. Kan dit nog worden voorkomen? Ja. Je kunt deze mail beschouwen als een waarschuwing. Als jij dit niet binnen 2 werkdagen met de klant oplost, dan zijn wij genoodzaakt om Partner Prestatie Management op de hoogte te brengen en zullen er beleidspunten worden afgetrokken.

Beweert de klant dat er houtworm zit in de kast of bewijst dat klant dat al? Anders zou ik zeggen dat bol voor eigen rechter speelt nu de verschillende beweringen nog niet in alle redelijkheid vast staan. Ik raad u aan de gehele set voorwaarden goed door te nemen of door laten nemen om te bezien of er een ontsnapping is ingebouwd die in uw voordeel werkt.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag