Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Wat als webshop mijn retour weigert?
Ik heb in 2021 via NAAM SITE een stofzuiger gekocht voor €165. Na ontvangst heb ik de slang op de stang gezet en een slag op mijn vloerbedekking geprobeerd, maar het apparaat zoog zich vast op mijn hoogpolig tapijt. Het apparaat was duidelijk niet geschikt voor mijn tapijt. Ik heb het apparaat ingepakt en terug gestuurd. Ik ben bij het testen van het apparaat niet verder gegaan dan nodig om de werking van het apparaat te testen, zoals is toegestaan bij een online aankoop. NAAM SITE weigert de retour te accepteren omdat zij zeggen dat het apparaat gebruikt is en schade heeft. Ze sturen vage foto’s van krassen op een wiel en een onscherpe foto van een buis en wat haren op de voet. De schade zou €75 zijn. Ze eisen volledige betaling van €165 en behouden het apparaat. Ik sta dus met lege handen. Ik herken het apparaat op de foto’s van NAAM SITE niet. Ik heb zelf ook foto’s gemaakt van de retour - dat doe ik altijd - en daarop is geen schade te zien. Ik betwist dat de foto’s zijn van het apparaat dat ik heb geretourneerd. Het kan wel een willekeurig apparaat zijn. NAAM SITE blijft weigeren de retour te accepteren en heeft nu een deurwaarder in de arm genomen. Wat kan ik nu het beste doen/zeggen om deze vordering te pareren? Ik heb de koop ontbonden en wil het apparaat niet. Ik wil een volledige credit op de rekening.