Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Wanneer heb ik bij een vakantie recht op een voucher of teruggave van mijn geld?
Vorig jaar (2020) hebben we in de meivakantie een vakantie geboekt bij een vakantie park op een van de Waddeneilanden. Destijds hebben we, vanwege de geldende lockdown (ik twijfel nog even of er toen een lockdown was) en het feit dat alle faciliteiten in het park gesloten waren, de mogelijkheid gekregen om deze vakantie op een later tijdstip te boeken. We hebben een voucher gekregen. Wij hebben de vakantie omgeboekt naar de carnavalsvakantie van dit jaar. Nu ziet het er naar uit dat we weer dezelfde situatie tegemoet gaan. De huidige lockdown en avondklok geldt t/m 9 februari, met een grote kans dat deze verlengd wordt. Wij hebben de 12e februari geboekt. Hebben wij nu weer recht op een voucher of eventueel teruggave van het geld? Wij hebben mailcontact gehad met het betreffende park en volgens hen is dat niet het geval. Het park is open. Ons insziens is de situatie hetzelfde als in in 2020 en zullen er nauwelijks tot geen facilteiten open/beschikbaar zijn in het park en op het eiland
Als de situatie hetzelfde is als de vorige keer dan hoeft u geen voucher te accepteren. U kunt dan uw geld terugeisen. Dit geldt wel voor de faciliteiten in het park wanneer u deze geboekt hebt.
Komt u er samen (nog) niet uit en ontstaat er een juridisch geschil, neemt u dan desgewenst contact met mij/ons netwerk op voor overleg. Het eerste half uur is gratis. Klikt u op de direct-contact knop naast dit antwoord onder mijn naam.