Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Waarom is mijn auto niet langer verzekerd?
Maatschappij heeft de autoverzekering beƫindigd i.v.m. betalingsachterstand per 9 december 2022. Afgelopen dinsdag 10 januari 2023 via mail een premienota ontvangen voor de periode 21 december 2022 - 21 januari 2023 en te betalen voor 19 januari 2023. Deze is inmiddels, en dus tijdig, betaald. De maatschappij beweert nu dat de auto niet verzekerd is, ondanks de tijdige betaling van de premie (EUR 65,74) voor genoemde periode. Tevens geeft maatschappij op 28 december 2022 aan dat vanaf 9 december - 21 januari 2023 een bedrag van EUR 92,04 te veel aan premie is betaald. Kernvraag is nu: Is de auto door de betaling van EUR 65,74 voor de genoemde periode in deze periode wel/of niet verzekerd ? Aanleiding tot deze vraag is dat de auto op 3 januari 2023 betrokken is geweest bij een verkeersongeval.