Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Vraag omtrent het annuleren vaan een boeking bij Hotel Giethoorn

Op 24 juni 2020 heb ik gereserveerd bij hotel Giethoorn. Het plan was om daar te overnachten van 16 September 2020 t/m 18 september 2020. Helaas werd 1 dag voor vertrek mijn vrouw ziek waardoor wij niet konden gaan. Het hotel bood ons toen de mogelijkheid om op een latere datum te boeken. Door alle maatregelen rondom het Coronavirus (het hotel was wel gewoon open) en omdat mijn vrouw in verwachting is, is het voor ons niet meer mogelijk om nog naar het hotel te gaan (wij hadden nog geen nieuwe datum gepland).

Ik heb daarom op woensdag 14 juli 2021 contact opgenomen met het hotel per mail met de vraag of wij de boeking volledig konden annuleren. Dit was mogelijk. Echter kunnen wij maar €85,20 terug krijgen. het totale bedrag van de boeking is: €177,90. Het hotel houdt bij deze annulering een bedrag in van €92,70 aan annuleringskosten.

Op de website van het hotel staat in de voorwaarden dat je tot 7 dagen vooraf kosteloos kunt annuleren. Echter omdat het in september 2020 slecht 1 dag van te voren was geannuleerd kunnen wij nu niet het volledige bedrag terug krijgen. Wel hebben wij ook de optie gehad om een datum te boeken (na veel over en weer mailen) voor 22 juni 2022 of ik moet de voucher die ik kan krijgen (ter waarde van het volledige bedrag van de boeking) zelf verkopen om zo het volledige bedrag terug te kunnen ontvangen middels verkoop. Ik heb gevraagd om het volledige bedrag terug te storten maar dit doen ze niet. Volgens het hotel staat dit in de voorwaarden. Echter lees ik alleen tot 7 dagen vooraf is het kosteloos. Op mijn vraag om de voorwaarden met daarin ook de kosten van de annulering toe te sturen wordt niet geantwoord. ook niet op mijn vraag hoe deze kosten zijn berekend.

Mijn vraag is nu dan ook in hoeverre sta ik in mijn recht om alsnog het volledige bedrag terug te kunnen krijgen. en wat kan ik hierin nog doen?

U mag altijd annuleren maar moet dan de werkelijke schade die het bedrijf lijdt, vergoeden. Gederfde inkomsten van kamerhuur. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een ander uw plaats heeft ingenomen en er daadwerkelijk geen kosten zijn gemaakt. Het annuleringsbeding zelf is verder oke maar staat hierbuiten omdat u later heeft geannuleerd.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dank u voor uw reactie.

Dus als ik u goed begrijp is het niet mogelijk om het volledige bedrag terug te krijgen.

Ik heb gevraagd om de voorwaarden waarin het staat dat ik dit moet betalen en ook wat de kosten zijn. Hierin antwoord het hotel niet. Naar mijn idee verzuimen ze dit naar mij toe te sturen. Op andere vragen in dezelfde mail wordt wel geantwoord.

Zijn er nog andere mogelijkheden waarop ik toch het geld terug kan krijgen?


U begrijpt dat u eerst kosten moet maken om een eventuele restant vordering terug te kunnen krijgen, deze kosten staan niet in verhouding met de hoogte van de hoofdvordering. Ik denk dat u in dit geval er beter aan doet een voucher te accepteren voor een andere datum.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag