Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Vorig jaar hebben wij sauna(tje) laten bouwen in onze tuin. Daarbij is een Bio-kachel geleverd. Het Bedrijf heeft de kachel en het bedieningskastje geinstalleerd echter niet op de electra aangesloten. Wij hebben een electricien hiervoor aangenomen. Dit was oktober 2011. Deze elec. heeft diverse pogingen gedaan om het apparaat aan de praat te krijgen. Wij hebben toen diverse malen contact met het bedrijf opgenomen. Het bleek op een gegeven moment dat ze een kabel niet erbij hadden geleverd. Met deze nieuwe kabel deed het apparaat het nog steeds niet. Zij hielden vol dat de fout niet in het apparaat zat, echter stelden zij de deskundigheid van de elec. te vraag. In januari, na veelvuldig contact heb ik het apparaat naar een bedrijf in Duitsland moeten sturen. Ongeveer een maand later krijg ik deze terug en wederom doet deze het niet. Ik ben toen met het bedrijf gaan bellen in Duitsland en na wekelijks voor een maand lang gebeld te hebben werd ik eindelijk naar de juiste persoon verbonden. Deze vertelde dat ik het apparaat naar Oostenrijk moest opsturen. Dit gedaan en uiteindelijk eind mei krijg ik het apparaat terug en het blijkt dat er een relais stuk was want nu doet de sauna het. Wij hebben dus tussen oktober en juni een sauna gehad die het niet gedaan heeft. NU hebben wij het bedrijf verzocht om een soort schadeloosstelling. Wij hadden omdat de sauna het niet deed nog niet het volledige bedrag aan hun betaald en zijn willen nu dus hun geld. Wij zijn van mening dat wij gecompenseerd moeten worden voor het ongemak en de eigen inspanningen om er zelf achteraan te moeten gaan. Het bedrijf heeft wel al 1 x de rekening van de elektricien betaald toen het kastje de eerste x terug kwam uit Duitsland. Onze vraag is dus, hebben wij recht op iets en/of mogen wij een deel van het openstaande bedrag achterhouden als compensatie?


De vraag is of u het apparaat geleverd heeft gekregen met garantie. Als dit het geval is kunt u een beroep doen op de garantie. Achteraf blijkt namelijk een technisch mankement aan het apparaat de oorzaak te zijn dat het apparaat een tijdlang niet naar behoren heeft gefunctioneerd. Daarnaast zou u een beroep kunnen doen op het feit dat u niet geleverd heeft gekregen wat u gekocht heeft en dan zijn de bepalingen omtrent de wettelijke aansprakelijkheid van toepassing. Dit is omslachtiger voor u om te bewijzen, dus als u garantie heeft kunt u het beste eerst hierop beroep doen. Lees wel goed de garantiebepalingen en welke daarvan op uw situatie van toepassing zijn.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag