Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Vordering incassobureau buitenland negeren?
Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden mij aangemeld op een scam website. Hierbij zijn toentertijd twee bedragen van mijn rekening gehaald; eentje van 24,99 en een van 16,99. Ik heb direct geprobeerd het account op te zeggen, echter was dit niet mogelijk via de manier dat ik mij heb aangemeld. Ik heb toen het bedrag teruggevorderd, deze betaling ging via Novalnet AG en ik heb daarna de incasso geblokkeerd, dit allemaal binnen 3 dagen. Ik heb hier toen zo'n half jaar niks meer over gehoord, totdat ik een SMS bericht kreeg van E. dat er een negatieve balans was (in het Engels). Ik heb hierna online gekeken en zag dat deze situatie eerder was voorgekomen en dat het om een scam ging. Dit omdat als een incassobureau naar je toe gaat, het om een Nederlands bureau moet gaan. Hierbij heb ik dat nummer dus geblokkeerd, hierna kreeg ik paar maanden later weer SMS berichtje van E.; ook dit nummer heb ik geblokkeerd.
Nu heb ik afgelopen week een SMS berichtje gekregen van een advocatenkantoor over het openstaande bedrag, en heb ik ook ontdekt dat alle mails hierover in mijn spam terecht zijn gekomen. Ik ben erg benieuwd wat mijn opties zijn en of ik in het recht sta om hier niet verder op in te gaan?
Nu heb ik afgelopen week een SMS berichtje gekregen van een advocatenkantoor over het openstaande bedrag, en heb ik ook ontdekt dat alle mails hierover in mijn spam terecht zijn gekomen. Ik ben erg benieuwd wat mijn opties zijn en of ik in het recht sta om hier niet verder op in te gaan?