Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Voorschot terugbetalen na slechte levering vloer?

In juni hebben wij een vloerencentrum gecontacteerd voor het leggen van een parketvloer boven. Wij hebben een vloer uitgekozen op basis van de stalen in de winkel en we waren ons er zeker van bewust dat hout een natuurproduct is en dat het kan afwijken van wat we toen uitgekozen hadden. Toen hebben wij ook een voorschot betaald 3000€. Echter bij thuiskomst na de 1e dag van het leggen van de vloer was duidelijk dat de daadwerkelijke planken niet leken op wat ons in de winkel getoond is. We hebben dit besproken en dit is toen ook bevestigd door de eigenaar ("ik schaam mij voor deze vloer"), die de volgende dag meteen de vloer weer heeft laten verwijderen. Omdat de vloer verlijmd was is bij het verwijderen ook schade aan de ondervloer ontstaan, maar gelukkig niet aan de vloerverwarming voor zover wij weten. Wij hebben toen afgesproken nog even na te denken over de vloer op de bovenverdieping, maar zij zouden dan op de dagen die we afgesproken hadden de parketvloer beneden opnieuw schuren en lakken. Hiervoor zijn wij ook enkele dagen uit huis moeten gaan. Bij terugkomst bleek dat de vloer beneden onder de krassen zat, wat natuurlijk absoluut niet de bedoeling is. Eigenaar is toen ook langs geweest, heeft dit gezien en heeft toen voorgesteld de vloer opnieuw te laten schuren/lakken. Alleen was er bij ons nadat het 2x misgegaan was geen vertrouwen meer om verder te gaan met dit bedrijf. Zij weigeren nu om het voorschot terug te betalen. Zowel schriftelijk, als met een gesprek in de winkel komen wij niet verder en de eigenaar vertelde ons dat hij contact met 'zijn' jurist ging opnemen, maar daar hebben we nu al 2 weken niks meer van gehoord.
Daarom dat ik deze vraag aan jullie stel: Is het redelijk dat wij niet meer verder willen nu wij 2 beschadigde vloeren hebben, en wat voor mogelijkheden heb ik om toch het voorschot terug te krijgen? Indien gewenst kan ik meer informatie aanleveren.

Goedemiddag,

In principe kunt u van de overeenkomst af als de ondernemer, zoals ik haal uit uw verhaal, twee keer niet op de juiste wijze is nagekomen. U kunt het bedrag terugvorderen, zodat u de vloer door een ander bedrijf kunt laten leggen. De kans is groot dat dit wel via een procedure bij de kantonrechter moet. Neem gerust contact op om uw zaak verder te bespreken (tel 06-49175526).

Mvg,

Silvienne Leito
FerLei Legal

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag