Particulier
Geachte vraagsteller,
Het beste kunt U de persoon schriftelijk aanmanen. Wordt niet tot betaling overgegaan, dan dient U een procedure te starten.
Wat voor tussenpersoon is het? Wellicht dat er een goedkopere optie bestaat dan de gang naar de rechter.
Ik help U graag verder.
met vriendelijke groet,
Reactie van de vraagsteller
Dat ga ik zeker doen. De tussenpersoon is iemand werkzaam bij verzekeringsbedrijf x. Ik heb begrepen dat dit bedrijf failliet is en overgegaan naar y te Amersfoort. Van dit bedrijf heb ik ook een creditfactuur op 31-12-2012 ontvangen maar geen uitbetaling. Er staat wel vermeld dat het bedrag binnen dertig dagen op mijn rekening zal staan.
Moet de aanmaning naar het bedrijf x of naar y.
Is hiervoor ook een voorbeeldbrief voor?
Indien de creditfactuur komt van y, dient U dit bedrijf aan te spreken.
Dit hoeft niet een heel uitgebreid verhaal te zijn.
"Op 31-12-2012 ontving ik uw creditfactuur met factuurnummer * voor een bedrag van *. Dit bedrag is nog altijd niet op mijn rekening bijgeschreven, ondanks het feit dat dit binnen 30 dagen zou geschieden.
Hierbij verzoek ik U en zonodig sommeer ik U dan ook het bedrag binnen 7 dagen bij te schrijven op mijn rekening met nummer *, onder vermelding van "***". Indien U niet tot tijdige betaling overgaat, zal ik overgaan tot het nemen van nadere rechtsmaatregelen en zal ik tevens aanspraak maken op de wettelijke rente en eventueel nader te maken kosten. Ik vertrouw evenwel op uw tijdige betaling"
Succes
Reactie van de vraagsteller
Onderstaande brief opgesteld en verstuurd. Ik wacht af.
y
Betreft: Creditfactuur
Geachte heer, mevrouw,
Op 31-12-2012 ontving ik van u een creditfactuur met factuurnummer 20120036 en klantnummer 15 voor een bedrag van € 375,00. Dit bedrag is nog altijd niet op mijn rekening bijgeschreven, ondanks het feit dat dit binnen 30 dagen zou geschieden volgens
de factuur.
Hierbij verzoek ik u en zonodig sommeer ik u dan ook het bedrag binnen 7 dagen bij te schrijven op mijn rekening met nummer 3510513, onder vermelding van creditfactuur 31-12-2012.
Indien u niet tot tijdige betaling overgaat zal ik overgaan tot het nemen van nadere rechtsmaatregelen en zal ik tevens aanspraak maken op de wettelijke rente en eventuele nader te maken kosten.
Ik vertrouw er op dat u overgaat tot tijdige betaling.
Om in de termen van de Bavaria-reclame te spreken: "And now we wait."
Ik hoor graag het resultaat.
met vriendelijke groet,
Reactie van de vraagsteller
Op de eerder genoemde brief van 14 maart j.l. heb ik van het verzekeringsbedrijf Exultantis niets vernomen. Hoe nu verder ?
U kunt gaan procederen, doch dat kost tijd en geld (deurwaarderskosten en griffierecht. Bij een succesvolle procedure kan dit wel op de wederpartij worden verhaald, doch in eerste instantie zult U het zelf moeten voldoen.
Wellicht dat een brief van een jurist of advocaat wat meer beweging brengt. Ik ben bereid U hierin te helpen.