Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Voor een a.s medewerker die per 1 juni 2013 in dienst treedt heb ik een arbeidscontract opgesteld. Daarin heb ik abusievelijk de vakantietoelage al bij het maandsalaris opgeteld. In een voorafgaande brief met de overeengekomen arbeidsvoorwaarden stond wel het juiste jaarsalaris, met de vermelding erachter: 'inclusief vakantiegeld'. Het contract is inmiddels door beide partijen ondertekend. Ik heb de betrokkene, met excuses, op de hoogte gesteld van deze fout en geschreven dat er een nieuw contract moet worden opgesteld met het gecorrigeerde maandsalaris. Daar heb ik nog geen reactie op ontvangen. Mijn vraag is of deze persoon rechten kan ontlenen aan dit reeds ondertekende arbeidscontract.
Als het voor beiden partijen duidelijk is dat er sprake is van een reken of schrijffout dan kunnen daaraan geen rechten worden ontleend.
Ik sluit mij aan bij mijn collega. Maar u moet het vakantiegeld altijd apart benoemen, zowel in de overeenkomst als op loonstroken.