Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Via een webshop heb ik een bestelling gedaan en die zou snel verzonden worden. Naar wat blijkt is de bestelling volgens PostNL ongeveer 1,5 week later bij hun aangemaakt dan de webshop beweert. Ik heb geen behoefte aan het product meer door de te late verzending. De webshop vraagt mij nu de verzendkost van de order, en de verzendkost om het product terug te sturen te betalen.
Wat zijn mijn rechten in dit geval?


U hoeft m.i. die kosten niet te betalen, door de te late levering is men ingebreke op de overeenkomst.
ik zou als ik u was per brief laten weten dat u men ingebreken stelt,, de overeenkomst met terugwerkende kracht vernietigd vanwege hun wan prestatie in deze en niet betalen.

Beoordeel dit antwoord:

Dit heet koop op afstand. Hierbij heeft u als consument extra rechten. Onder andere houden deze in dat u binnen 7 dagen na levering een product terug mag sturen (en dus de koop ontbinden). Wel mag de leverancier dan de kosten voor het terugsturen in rekening brengen, maar al het reeds betaalde (inclusief de oorspronkelijke verzendkosten) moeten worden terugbetaald.
Verder had de webshop u vóór de bestelling moeten informeren over de levertijd.
Wanneer nog niet is geleverd (dit blijkt helaas niet uit uw vraag), hoeft er niets te worden betaald.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag