Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Verwachte levensduur ipad Air?

Deze Ipad Air is 2 maanden na de garantie van 2 jaar kapot gegaan. Touchscreen werkt niet meer en dus niet meer te gebruiken. In de Applestore onderzoek gedaan en op schrift dat dit defect niet is ontstaan door slecht gebruik. De verkoper een "ondeugdelijk produkt" brief gestuurd en als antwoord gekregen dat zowel hij als de jurist van mening zijn dat de standaard levensduur van dit product 2 jaar is en dat hij daarom niets hoeft te vergoeden/repareren. Moet ik hier genoegen mee nemen of kan ik nog wel iets?

Goedemiddag,

Binnen de garantieperiode is het aan de verkoper om aan te tonen dat het defect door toedoen van de koper is ontstaan. In de periode daarna is het precies andersom. In dit geval is te lezen dat de verkoper erkent dat het gebrek niet is ontstaan door uw eigen toedoen. Het is juridisch gezien weleens een discussiepunt of de reparatiekosten voor rekening van de verkoper dienen te komen. Dat de verkoper een levensduur hanteert van 2 jaren is in mijn optiek onredelijk. Ook dient u de kosten/baten af te wegen als het gaat om het ondernemen van juridische stappen. Neem gerust contact op om uw zaak vrijblijvend te bespreken.

Gr,

Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag