Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Verkoper weigert deugdelijk vervangend vervoer?

Recentelijk heb ik een auto gekocht via een handelaar.
Deze bleek kort (~1 maand) na koop een niet geheel functionerende airco te hebben. Hiervoor is onder Cargarantie (géén Bovag, wel enigszins vergelijkbaar) een reparatie begonnen bij een door de handelaar aangeraden garage.
Deze reparatie duurt inmiddels door allerlei omstandigheden circa 5 weken en in de tussentijd is door de handelaar vervangend vervoer geboden. De eerste leenauto werd ingeleverd na een mankement (dit viel mee) en een tweede leenauto werd 2 weken geleden uitgegeven aan mij. Deze heeft echter veel mankementen, waaronder een niet werkende claxon, een losliggende uitlaat, een vuistgroot gat in de bodemplaat en niet werkende airbags (3x APK afkeur bij mijn weten). Ik heb dit aangegeven aan de verkoper, maar deze weigert ander vervoer te regelen en is ook niet bereid een huurauto te betalen voor de tijd die de reparatie nog duurt (aangegeven is nog 1 week, het is de vraag of dit klopt). Dit alles ligt op schrift vast d.m.v. WhatsApp berichten en kan dus hopelijk aangetoond worden.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag