Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


verkoop via marktplaats

Ik heb in mei 2023 particulier een paar apparaten aan een bedrijf verkocht. Zij hebben hiervoor een bon aangemaakt en een verzendlabel en ik zie ook dat de betaling inderdaad door dit bedrijf is voldaan. Nu 9 maanden later neemt het bedrijf contact met mij op dat ze de spullen nooit hebben ontvangen en het verzendlabel niet is gebruikt.

Ik heb ondertussen nagekeken wat er is verkocht en en ik weet ook om welke spullen het gaat. Ik heb deze spullen na mijn mening gewoon verzonden, maar na 9 maanden moet ik eerlijk zeggen dat ik de details (waar ik het pakket heb afgegeven, heb ik een verzendbewijs gekregen) niet meer voor de geest kan halen. Ik kan dus ook niets meer aantonen wat dat betreft. En dus ook niet of het fout is gegaan bij mij, de transporteur (DHL in dit geval) of wellicht bij de administratie van het bedrijf.

Wel heb ik aangegeven dat ik het heel "raar" vind dat ze daar niet eerder mee zijn gekomen. Het antwoord was, we hebben nu pas de audit gedaan en we zijn er nu pas achter gekomen.

Nu vraag ik mij af wat na 9 maanden nog mijn plichten zijn om hierin te voldoen. Mijn gevoel zegt, hadden jullie eerder mee moeten komen nu kan ik niets meer. Maar de andere kant is dat als het mijn plicht is in dit geval om hierin tegemoet te komen ik dat ook gewoon zal doen.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag