Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Verkeerde levering door webshop

Geleverde MacBook wordt niet retour genomen.

Volgens webshop is de MacBook die ze mij hebben verzonden niet verkocht door webshop. Tijdens de bestelling heb ik bewust gekeken of deze niet door een partner werd verzonden maar direct via webshop.

Na retourzending (binnen de tijd en volgens alle voorwaarden van webshop) duurde het meer dan 10 werkdagen voordat ze terug betaalde. Hierna een nieuwe MacBook besteld bij webshop(dit keer via een partner).

Vervolgens krijg ik een e-mail van de klantenservice dat de MacBook die ik terug gezonden heb niet verkocht wordt bij webshop. En dat ik dus opnieuw mijn factuur moet betalen.

Het lijkt erop dat de artikelen op de website niet goed getagd worden. Na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice blijft het antwoord "we kunnen niets voor je doen".

Ik zit nu met een product van ongeveer 1900 euro opgescheept naast een nieuwe macbook van 2800 euro.

Misschien nog wel het meest vervelende is dat je wordt weg gezet als fraudeur.

Wat is een handige vervolgstap?

Dat is vervelend. Maar u heeft het product bij deze webshop gekocht en dus is het ook uw aanspreekpunt bij gebreken of retourneren enz. U ontving toch ook de voorwaarden van deze shop, hebben zij u het artikel terug gestuurd ? En is het dezelfde partner waar u het tweede artikel heeft gekocht of weet u dat niet?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ja bol.com is de webshop. Ze waren ook de verkoper (geen partner) van het eerste product. De retour voldeed aan de voorwaarden (op tijd, onbeschadigd, in de juiste doos etc) ze hadden hem ook vergoed.

Het 2e artikel is gekocht bij bol.com echter via een partner (maar uiteraard zichtbaar onder mijn account).
Het artikel wordt volgens mij nu terug gestuurd en er staat een factuur open.

Ze geven aan dat het product niet bij hun vandaan komt, dit is wel het geval. Als ik het omdraai zou je ook kunnen zeggen dat ik het product wat ze verkochten aan mij nooit geleverd is (maar het product wat ze niet meer terug willen nemen).

Ik heb bij apple gecheckt maar die geven aan dat ze niet aan kunnen geven waar het product verkocht word. Ze bevestigen wel dat het om het juiste product gaat met fabrieksgarantie.

Wat ik kan zien op de (slechte) foto van de klantenservice van bol.com is dat het typenummer 2 letters afwijkt maar alle specificaties hetzelfde zijn.


Oke de verkoper stelt dus wij kennen deze partner niet en dus kunt u dit artikel niet bij ons retour aanmelden? Immers de retourservice geldt ook voor partners.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Nee, ze stellen dat het product dat ik heb terug gestuurd niet verkocht wordt door bol.com (dit was niet aangekocht via een partner).
De eerste is verkocht door bol.com. Deze willen ze alleen niet in ontvangst nemen.


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag