Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Verkeerde deuren via dienstverlenend bedrijf?

Voor onze woning hebben we een dienst afgenomen bij een bedrijf (hierna te noemen dienstverlener). Namelijk voor het plaatsen van de binnenwanden (indeling van kamers). Via deze partij hebben we ook deuren besteld. Er is hierbij niet aangegeven dat dit niet geretourneerd kon worden. Er is ons om de maat gevraagd en wij hebben een maat doorgegeven. Achteraf blijkt dat dit niet de juiste maat is.
De binnenwanden zijn geplaatst maar de deuren zijn nog niet geleverd. Dit in verband met levertijd. Er is telefonisch contact geweest tussen de dienstverlener en de deurenleverancier. Er is aangegeven dat de deuren niet geretourneerd konden worden. Wij hebben geprobeerd om de verkeerde maat te verkopen, om dan de goede maat te kunnen bestellen. Dit is niet gelukt. De dienstverlener heeft aangeboden om de deuren over te nemen voor 1/3e van de prijs.
Op internet hebben we een beetje rond gekeken en kwamen op consumentenrecht, waar we op afstand hebben gekocht. Waar we dus 14 dagen bedenktijd hebben. Het betreft geen maatwerk, want het zijn standaard maten.
Hopelijk kunt u ons helpen om toch iets te kunnen regelen?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag