Wonen, Buren
Particulier
Verhuurder verantwoordelijk voor hoog energieverbruik en kou?
Ik woon in een huur appartement van ongeveer 60 m2 met een warmtepomp en vloerverwarming. De verwarming staat op 20 graden, maar In de winter wordt het erg koud in huis, zo’n 14 graden. En daarbij heb ik een extreem hoog energieverbruik van meer dan 7000 kWh per jaar. Als de temperatuur buiten daalt, verbruik ik makkelijk 2.5 Kwh per uur.
Meer dan 50 Kwh per dag wat ik in m’n vorige appartement ongeveer per maand verbruikte.
Ik ben van mening dat de pomp niet goed werkt of dat mijn appartement niet voldoende is geïsoleerd tbv de betreffende warmtepomp.
Ik heb in oktober 2021 al aan de bel getrokken en ik ben nog niets verder. De installateur is een aantal keren langs geweest met een expert voor een onderzoek, maar daar hoor ik vervolgens niets over. Iedere keer moet ik weer een maand wachten op uitsluitsel van “onderzoeken” en inmiddels zijn we al dik 14 maanden verder en draait die pomp maar door. Ik hoopte er op een fatsoenlijke manier uit te kunnen komen met mijn verhuurder maar het wordt nu wat uitzichtloos. Mijn geduld raakt op en ik lijk er niet met ze uit te komen.
Ik zou graag willen dat ze mij vergoeden voor de onnodig hoge energierekeningen die ik nu al zo lang krijg (afgelopen maand november alleen al € 560). Ik kan dat namelijk niet betalen.
Het gaat om erg veel geld.
Ook vind ik het heel erg vervelend dat ik geen warm thuis heb en ik hier voor de 2e winter op rij in temperaturen leef die wat mij betreft onmenselijk zijn. Ik wil graag dat ze een oplossing brengen om mijn woning fatsoenlijk te verwarmen en ik zou graag met terugwerkende kracht korting op mijn huur willen of mijn huur willen inhouden zolang dit nog duurt. Ik zelf lijk er niet helemaal uit te komen en weet niet precies waar ik moet beginnen. Graag zou ik hulp krijgen bij deze situatie, om te weten komen wat hierin in ieder geval mijn rechten zijn.
Alvast heel erg bedankt voor de eventuele hulp die u mij hierbij kunt bieden.
Meer dan 50 Kwh per dag wat ik in m’n vorige appartement ongeveer per maand verbruikte.
Ik ben van mening dat de pomp niet goed werkt of dat mijn appartement niet voldoende is geïsoleerd tbv de betreffende warmtepomp.
Ik heb in oktober 2021 al aan de bel getrokken en ik ben nog niets verder. De installateur is een aantal keren langs geweest met een expert voor een onderzoek, maar daar hoor ik vervolgens niets over. Iedere keer moet ik weer een maand wachten op uitsluitsel van “onderzoeken” en inmiddels zijn we al dik 14 maanden verder en draait die pomp maar door. Ik hoopte er op een fatsoenlijke manier uit te kunnen komen met mijn verhuurder maar het wordt nu wat uitzichtloos. Mijn geduld raakt op en ik lijk er niet met ze uit te komen.
Ik zou graag willen dat ze mij vergoeden voor de onnodig hoge energierekeningen die ik nu al zo lang krijg (afgelopen maand november alleen al € 560). Ik kan dat namelijk niet betalen.
Het gaat om erg veel geld.
Ook vind ik het heel erg vervelend dat ik geen warm thuis heb en ik hier voor de 2e winter op rij in temperaturen leef die wat mij betreft onmenselijk zijn. Ik wil graag dat ze een oplossing brengen om mijn woning fatsoenlijk te verwarmen en ik zou graag met terugwerkende kracht korting op mijn huur willen of mijn huur willen inhouden zolang dit nog duurt. Ik zelf lijk er niet helemaal uit te komen en weet niet precies waar ik moet beginnen. Graag zou ik hulp krijgen bij deze situatie, om te weten komen wat hierin in ieder geval mijn rechten zijn.
Alvast heel erg bedankt voor de eventuele hulp die u mij hierbij kunt bieden.