Wonen, Buren
Particulier
Verhuurder lost lekkage niet op
Wij als huurders voelen ons dan ook zwaar benadeeld. Door lekkage hebben wij last van schimmel in de keuken die erger en erger wordt. Lees: er groeien letterlijk champignons uit ons plafond. Wij hebben een dochter van 3 en een zoon van 1 jaar en wij voelen ons dan ook niet veilig en op ons gemak.
Wij hebben al meerdere malen telefonisch en schriftelijk contact opgenomen met de verhuurder maar worden keer op keer van het kastje naar de muur gestuurd. Wat kunnen wij het beste doen om de verhuurder aansprakelijk te stellen? Hebben wij recht op een vergoeding?
De verhuurder is verantwoordelijk voor een goede staat van de woning. Het steeds opnieuw kitten helpt dus niet. Dus zal er iets anders moeten gebeuren.
Heeft u uw klacht ook al bij de gemeente gemeld? De woning moet namelijk ook voldoen aan bepaalde voorwaarden. Als de gemeente van oordeel is dat de woning niet voldoet aan het bouwbesluit moet de verhuurder van de gemeente het pand repareren.
Buiten die mogelijkheid om kan juridische bijstand helpen. Soms is helaas een officiƫle brief nodig en worden er pas stappen gezet als er een juridische procedure boven het hoofd van de verhuurder hangt. In een juridische procedure kan het ook gaan om een eventuele schadevergoeding.
U kunt desgewenst contact met mij opnemen om te kijken of ik u verder kan helpen.