Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


TV kapot buiten de fabrieksgarantieperiode, heb ik recht op volledige vergoeding?

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb 4 jaar geleden een LG OLED TV gekocht voor € 2.299,00. Destijds kwam LG met de verklaring dat de levensverwachting van het OLED-display op 100.000 uur gebruik was vastgesteld.

Mijn TV ging van het ene moment op het andere van perfect beeld naar geen beeld.

De leverancier van het apparaat heeft het opgestuurd naar een LG-servicepunt. Daar is vastgesteld dat het OLED-display kapot is en vraagt men van mij een betaling van € 691,23 waarbij rekening is gehouden met een 'Tegemoetkoming' van € 325,28.

Ik ben van mening dat ik in dit geval recht heb op wettelijke garantie aangezien het om een ondeugdelijk product gaat . Ik kan immers nooit 100.000 uur TV hebben gekeken in iets minder dan 4 jaar.

Wat adviseert u mij te doen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet.

Ja u hebt wel gelijk maar omdat het gebrek later ontstond, na zes maanden na de aanschaf, moet u bewijzen dat het gebrek al bestond ten tijde van de aanschaf. Omdat de fabrikant/ verkoper /LG servicepunt niet iets stelt over een gebrek als gevolg van onzorgvuldig gebruik , neem ik aan dat er inderdaad aan dat het gebrek al bestond. In beginsel heeft u recht op herstel, en als dat niet mogelijk is kosteloze vervanging.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag