Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Toegang sportscholen alleen met geldige QR-code

Gezien de nieuwe coronamaatregelen per 6-11-2021 is de toegang tot de sportscholen beperkt tot een geldige QR-code. Ik ben niet gevaccineerd en hou heel erg van sporten, maar voor mij is het niet te doen om iedere keer voor het sporten minimaal 2 uur van te voren te testen. Naar mijn mening is de huidige situatie zodanig veranderd dat ik in deze situatie nooit een abonnement zou afsluiten. Nu vraag ik me af wat wettelijk mijn rechten en plichten zijn. Ik heb twee verschillende abonnement en heb de situatie gespecificeerd per abonnement.

Abonnement 1
Dit abonnement is vooruitbetaald voor een jaar. Kan ik wettelijk gezien mijn abonnement eerder opzeggen dan afloopdatum contract en mijn geld (deels) terugkrijgen?

Abonnement 2
Dit is een abonnement voor twee jaar en loopt af in oktober 2022. Kan ik wettelijk gezien mijn abonnement eerder opzeggen dan afloopdatum contract en de resterende maanden niet te hoeven betalen?

Met vriendelijke groet,

De situatie met de QR codes is anders dan toen er sprake was van een lockdown. Toen konden de sportscholen hun diensten niet leveren omdat ze gedwongen gesloten waren. Nu kunnen de sportscholen gewoon open blijven, maar is er sprake van andere regels vanuit de overheid. Hier kunnen de sportscholen niets aan doen.

Dit is in principe helaas geen reden om een abonnement op te zeggen. Ook kan het afhankelijk zijn van wat er precies in de voorwaarden staat over het opzeggen van een abonement (aangezien u twee abonnementen heeft kunnen de regels verschillen).

Dit laat onverlet dat u natuurlijk altijd met de sportschool kunt kijken of zij akkoord gaan met een eerdere opzegging. Daarnaast zou u ook kunnen vragen om de abonnementen te pauzeren totdat de regeling met de QR code weer is afgeschaft.

U kunt contact met mij opnemen als u juridische ondersteuning wenst.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag