Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Terugvorderen geld voor kapotte dak airco?
Ik heb augustus 2021 een dak airco voor mijn caravan gekocht. Deze blijkt nu stuk te zijn. Ik heb nog garantie tot augustus 2023 . Ik heb de leverancier gebeld en gevraagd om een oplossing . De oplossing is om de dak airco terug te sturen naar de fabriek in Italië. Dat gaat 6-8 weken duren zegt de leverancier. Gezien ik over enkele weken naar Kroatië op vakantie ga en het daar dik boven de 30 graden is en onze hond mee gaat heb ik een airco nodig. Deze man wil op geen enkele manier mee werken voor een redelijke oplossing. Ik heb gevraagd voor een reserve airco maar dat deed hij niet. Ik heb gevraagd voor een andere met een klein bedrag bij te betalen maar daar deed deze man moeilijk over. Ik moest ruim 1000 euro bij betalen. Ik vond dat een absurd hoog bedrag. Het blijkt overigens dat de airco een lek heeft en dat het gas eruit loopt. Het lijkt mij dat ik toch recht op een normale oplossing heb en dat ik gewoon met airco naar Kroatië kan afreizen. Ik heb gezegd dat ik de service niet echt netjes vond en dat ik een review zou zetten op internet. Waarna deze man zo boos werd en mij vertelde dat ik kon fluiten naar mijn garantie en dat ik niet eens meer op de Dam hoefde te komen. En als ik lef had moest ik maar even langs komen dan zou hij het even uitvechten. Ik ben hier nogal van geschrokken en vraag mij nu af wat ik hier mee moet. Ik heb een kapotte airco. Inmiddels heb ik al een nieuwe airco gekocht. 1 van mindere kwaliteit maar de prijs was aantrekkelijk om toch naar Kroatië te kunnen met een airco zodat de hond normaal in de caravan kan zitten als het te heet is. Nu is mijn vraag dus is dit wettelijk toegestaan en is hier iets aan te doen? Kan ik mijn geld terug eisen of schade vergoeding of de rekening van de andere airco vergoed krijgen? Het was namelijk 1178 euro die ik nu moest betalen terwijl het gewoon netjes opgelost had kunnen worden omdat ik normaal nog garantie had op de airco. Is hier een oplossing voor?