Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Terugkerend defect Nintendo

Ik wil graag opnieuw een vraag stellen over mijn defecte Nintendo switch oled.
Ik heb in december al een berichtje gestuurd met de vraag waar ik recht op had als consument. Vervolgens kreeg ik bericht dat ik consumentenrecht heb op een product dat niet voldoet aan de verwachtingen. Dat heb ik netjes in een brief verwoord met een eis, dit kon ik alleen via een contactformulier versturen aan M. Hier is totaal niet op gereageerd door M. Vervolgens heb ik de Nintendo weer weggebracht naar M., omdat ik eigenlijk niet verder kwam dan de brief die ik al gestuurd had en daar geen reactie op had gehad alleen dat ik de Nintendo weer ter reparatie kan aanbieden. Ik heb deze op 27 januari weggebracht en op 15 februari weer op kunnen halen. Nu was de batterij vervangen. Ter plekke gecheckt; werd opgeladen. Thuis de eerste dagen werd de Nintendo ook weer opgeladen. Op zaterdag 17 februari deed de houder van de Nintendo die zowel oplaadt als verband maakt met de tv het al niet. Gelijk weer een contactformulier ingevuld. Ook aangegeven dat ik er nu eigenlijk nog heel weinig vertrouwen in heb dat dit nog goed gaat komen. Dat ik nu mijn geld terug eis + de gemaakte kosten qua spellen en dan nog maar niet over de benzine en parkeerkosten te spreken. Vervolgens krijg ik alleen bericht dat ik weer naar Zwolle moet om de Nintendo ter reparatie aan te bieden. 3x zou scheepsrecht moeten zijn en hopelijk krijg ik dan nu eindelijk een nieuwe, maar eigenlijk wil ik alleen nog mijn geld terug. Inmiddels laadt de stekker ook niet meer op dus als de Nintendo leeg is kan mijn dochter er weer niet mee spelen. De Nintendo heeft inmiddels meer bij M. ter reparatie gelegen dan dat mijn dochter er mee heeft kunnen spelen. Dat mag toch niet mogen met een nieuwe Nintendo. (22-11-2023 online gekocht).
Wat kan ik nu het beste doen? Weer ter reparatie aanbieden of een brief sturen met nogmaals mijn rechten aan M.?

Goedemorgen,

Als u het product als consument heeft gekocht, stelt de wet dat u de verkoper in ieder geval één keer in de gelegenheid moet stellen het product te (laten) herstellen. Deze reparatiepoging mag u in principe geen geld kosten. Het is aan u of u de verkoper nogmaals in de gelegenheid stelt het product te (laten) herstellen. U bent daar niet toe verplicht.

Als de verkoper niet in slaagt om het product te herstellen (zelfs na de eerste poging), kunt u de koopovereenkomst ontbinden en uw geld terugvragen. Het proces dient wel op de juiste wijze te gebeuren. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Gr,

Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag