Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Telefonisch afspraak no cure no pay niet geldig?

Op 16 april 2021 was ik opzoek naar een ontstoppingsbedrijf die de riolering wel kon ontstoppen omdat de voorgaande bedrijf met hun materiaal niet bij kon.
Via internet kwam ik Groeneveld ontstoppingsbedrijf tegen. Gebeld en mijn situatie doorgeven en verteld dat ik alleen betaal als de verstopping opgelost was.
Op 22 april kwamen de monteurs. Na 30 minuten proberen vertrokken ze weer omdat de ontstoppingsspiraal niet verder kon.
Op 28 april kreeg ik per email de factuur en belde op 3 mei waarom ik de factuur kreeg, de reactie was dat ik hiervoor terug gebeld wordt door Zoƫ.
Tot 7 mei had ik gewacht op de telefoon en wederom gebeld naar de administratie; Demi van de administratie zou met de desbetreffende collega overleggen en daarna mij contacteren.
Op 22 mei heb ik een email geschreven omdat ik nog steeds niet werd gebeld en de situatie uitgelegd.
Op 2 Juni werd ik door iemand van de "operations" gebeld en vroeg of ik bouwtekeningen had zodat ze nader kon bekijken.
Omdat we in Corona periode zaten duurde het even omdat ik doorverwezen werd van de gemeentelijke archieven naar de provinciale archieven, ik kreeg de stukken per email en had de juiste stukken op 15 juni doorgestuurd naar de "planning".
Ondertussen kreeg ik een aanmaning op 7 Juni op 8 Juni had ik de administratie gebeld en de situatie doorgegeven.
in de tussentijd helemaal geen reacties van Groeneveld riooltechniek tot 15 februari2022. Ik kreeg per email een incasso binnen van Van Hoek en Partners.
Op 21 februari 2022 had ik het hele verhaal doorgegeven.
Op 9 maart 2022 vroeg Van Hoek en Partners om een schriftelijke bewijs van no cure no pay afspraak. Deze heb ik niet omdat dit telefonisch is toegezegd.
Op 14 maart heb ik dit ook zo de email beantwoord.
Op 15 maart heb ik 2 emails van Van Hoek en Partners eentje van betaal achterstand en eentje dxat ik het openstaande bedrag alsnog moet betalen.
Sta ik in mijn recht? moet ik het openstaande bedrag toch betalen? factuurbedrag=142.48 incasso; bedrag =40,00; totaal=182,48
bedankt alvast voor uw advies,
met vriendelijke groeten,

U heeft een bewijsprobleem en mogelijk hanteert het bedrijf voorwaarden, zijn die tijdig ter hand gesteld? Nou in ieder geval vanwege het bewijsprobleem en het feit dat zij toch kosten hebben gemaakt, denk ik niet dat het verstandig is deze factuur te blijven tegenspreken. Dan zullen de kosten zoals incasso en proces steeds hoger worden. Die kunt u nooit helemaal terug krijgen, ook niet als u in het gelijk wordt gesteld.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag