Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Tegemoetkoming blokverwarming niet betaald.

Sinds augustus vorig jaar heeft onze VVE de totale tegemoetkoming TTB uitbetaald gekregen. Helaas heeft tot op heden (5 maanden na dato) er echter nog steeds geen enkele vergoeding plaatsgevonden. Ik heb MVGM, onze beheerder, hier meerdere malen op aangesproken. Zij geven aan dat het zeer moeilijk is om deze regeling uit te voeren aangezien wij een gebroken boekjaar hanteren. Daarentegen heeft elk appartement individuele warmtemeters dus lijkt het mij helemaal niet zo moeilijk om deze regeling uit te voeren. Echter geeft MVGM aan dat bij gebroken boekjaren op basis van vloeroppervlak of voordeurstelsel verrekend mag gaan worden. Ook dit lijkt niet al te moeilijk om uit te voeren. Al met al, slaat deze gehele regeling vanuit de overheid totaal de plank mis als mensen zo erg lang moeten wachten op verrekening. Uiteindelijk is mijn vraag of onze beheerder MVGM rechtmatig handelt en deze regeling naar behoren uitvoert of onnodig vertraagt/lage prioriteit doordat dit extra administratief werk oplevert tegen een relatieve lage vergoeding? Ik ben van mening dat het het laatste betreft. Ik overweeg daarom uit principiƫle overwegingen juridische stappen te ondernemen

Ik begrijp je bezorgdheid en frustratie over dit probleem. Ten eerste moet duidelijk zijn dat het afhangt van de specifieke overeenkomst tussen de VvE en de beheerder (MVGM) tot welk niveau zij verplicht zijn om zich in te zetten voor de uitvoering van dergelijke regelingen. In deze overeenkomst zal ook zijn vastgelegd hoe klachten worden afgehandeld en welke stappen genomen kunnen worden bij ontevredenheid over de dienstverlening.

Het is belangrijk om te onthouden dat de TTB-regeling een complexe regeling kan zijn om uit te voeren, zeker in gevallen waar er sprake is van een gebroken boekjaar. MVGM heeft mogelijk gelijk dat het extra administratieve werk meebrengt, wat de vertraging kan verklaren.

Echter, als je van mening bent dat er sprake is van onnodige vertraging of dat zij deze regeling niet naar behoren uitvoeren, kan je ervoor kiezen om hierover een officiƫle klacht in te dienen bij de MVGM. Dit zal dan intern worden beoordeeld.

Als je ontevreden bent over de uitkomst van deze klachtenprocedure, kun je de zaak mogelijk voor een geschillencommissie brengen of zelfs gerechtelijke stappen ondernemen. Het kan handig zijn om eerst met een juridisch adviseur of advocaat te spreken om te begrijpen wat je rechten zijn in deze situatie en om te bepalen wat de beste volgende stappen zijn. Houd er rekening mee dat gerechtelijke stappen vaak tijd en geld kosten, dus het is belangrijk om te overwegen of dit de moeite waard is gezien de omvang van het probleem.

Daarnaast kan de VvE mogelijk beslissen tijdens een Algemene Ledenvergadering over de kwestie. Je kunt dus ook proberen om steun te verzamelen van andere leden van de VvE om dit punt op de agenda van de volgende vergadering te krijgen. Het kan zijn dat andere leden ook ontevreden zijn over de huidige situatie en bereid zijn om actie te ondernemen.

Belangrijk in deze situatie is het open houden van communicatie, zowel met MVGM als met andere leden van de VvE om een oplossing te vinden voor dit probleem.----------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer

Graag nodig ik u uit om bovenstaand antwoord te beoordelen, zodat wij kunnen leren van uw reactie.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag