Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Stomerij verantwoordelijk schade jas?
Ik had mijn jas aangeboden bij de stomerij daar ik met zelf wassen zo'n zelfde jas al eens had verpest. De voering op hoopjes in mouw, op rug enz. Na reiniging stomerij trok ik mijn jas aan en concludeerde hetzelfde!!
Deze jas kan ik dus ook niet meer dragen en was net een half jaar oud. Ik heb de jas teruggebracht voor een oplossing maar die is er dus niet. De stomerij beweert dat ik de schade moet verhalen bij de webshop of fabrikant omdat er wellicht een verkeerd waslabel in de jas zit. Hahaha. Op het label staat duidelijk handwas en de stomerij heeft de jas in een wasmachine met handwas functie gegooid. Dat is niet hetzelfde daar wasmachines draaien! Ik zou graag willen weten hoe sterk ik sta om de nieuwwaarde van mijn jas terug te krijgen en de gemaakte stomerijkosten. In hun voorwaarden staat dat als ze iets niet kunnen of willen reinigen ze dan contact opnemen met de klant. Dit hebben ze bij mij echter niet gedaan want dan had ik meteen gezegd niet doen. Graag uw advies.
Deze jas kan ik dus ook niet meer dragen en was net een half jaar oud. Ik heb de jas teruggebracht voor een oplossing maar die is er dus niet. De stomerij beweert dat ik de schade moet verhalen bij de webshop of fabrikant omdat er wellicht een verkeerd waslabel in de jas zit. Hahaha. Op het label staat duidelijk handwas en de stomerij heeft de jas in een wasmachine met handwas functie gegooid. Dat is niet hetzelfde daar wasmachines draaien! Ik zou graag willen weten hoe sterk ik sta om de nieuwwaarde van mijn jas terug te krijgen en de gemaakte stomerijkosten. In hun voorwaarden staat dat als ze iets niet kunnen of willen reinigen ze dan contact opnemen met de klant. Dit hebben ze bij mij echter niet gedaan want dan had ik meteen gezegd niet doen. Graag uw advies.