Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Statuten en benoeming penningmeester

Onze vereniging heeft een ALV gepland staat voor 19 april.
Nu blijkt dat de Penningmeester al langer in het bestuur zit, dan mag volgens de statuten ( In de statuten staat: 'Bestuursleden worden benoemd voor de duur van drie jaar en kunnen aansluitend tweemaal voor een zelfde periode worden hernoemd'). De huidige penningmeester zit er op dit moment 12 jaar.
Een lid heeft dit opgemerkt en het bestuur hierop gewezen. Nu wilt het bestuur de ALV verplaatsen en statuten aanpassen dat bestuursleden langer mogen blijven zitten dan in statuten gemeld staat. Mag dit?

Mag het bestuur de ALV verplaatsen? Of kunnen leden bezwaar maken tegen het verplaatsen en hoeveel leden moet bezwaar maken?
Mag het bestuur om een benoeming vragen zolang de statuten nog niet officieel zijn herzien door de notaris?

Er is nooit een vacature geweest voor de functie als Penningmeester... Is het bestuur dit verplicht?

Het bestuur bestaat op dit moment uit een at interim voorzitter en penningmeester die eigenlijk niet geldig op haar functie zit. Mogen ze deze beslissingen maken? Of moet bestuur volledig herkozen zijn?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag